lördag 28 februari 2009

P.S. lycka

Lycka kan vara så många olika saker. Olika dagar har lycka olika betydelse. Ibland är lycka något så enkelt som en sovmorgon, en annan gång en kram eller ett leende från en annan människa, ytterligare en annan gång kan det vara att veta att någon man älskar lever och mår bra. Lycka är fantastiskt, oavsett anledning får den en att må bra, ibland kanske man ler andra gånger vill man hoppa och skutta. Lyckans uttrycksform är oväsentlig, den kommer av ett tillfälligt behov, men lyckans känsla, värmen som flödar inom en, är ovärderlig.
Det bästa är att det oftast faktiskt finns något att vara lycklig över!

Ikväll är jag lycklig över att i all ensamhet ligga i mörkret och se på film medans elden sprakar i köket för jag vet att om ensamheten inte längre känns trygg kan jag bara fälla upp telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar