lördag 7 mars 2009

P.S. ohygien

Idag har jag jobbat med en kille som är väldigt trevlig och intelligent, även om han är lite för analyserande för min smak. Kanske är han också lite för alternativ och frågan är om det är detta som ligger bakom hans problem. Eller ja, kanske snarare hans omgivnings problem. Saken är nämligen den att så länge man håller sig minst en meter ifrån så går det bra men kommer man närmare så är det en oerhörd odör som pyser ut ifrån honom. Faktum är att han går runt och luktar kräks...när jag kommer inom detta odör-område vänder det sig praktiskt taget i magen på mig. Hur ska man egentligen förhålla sig till sånt. Han är som sagt väldigt trevlig men jag kan inte skoja med honom på samma sätt som med mina andra kollegor. Jag är (till viss del) en kram-människa och mina andra kollegor kramar jag och tar på men jag kan inte förmå mig att göra det samma med honom... Det spelar ju inte så stor roll kanske men jag undrar om han är medveten att han faktiskt stinker?! Jag skulle aldrig kunna förmå mig att säga det till honom...och med hans alternativa ådra kanske han inte har något emot att stinka...

Jag fortsätter helt enkelt att hålla mig på en meters avstånd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar