Det går riktigt långsamt i vårt renoveringsprojekt men rätt vad det är så sker det något!
Nu har trappräcket/bokhyllan kommit på plats och fått färg, pelaren i trappen har fått ett hål och färg och golvet uppe har blivit målat två gånger och väntar bara på lite lack. Men viktigast är ändå att det blir så himla fint! Jag vill så gärna fylla hyllan men det får vänta tills elgubbarna har gjort sitt och trappan blivit slipad. Kanske kommer elen på plats till veckan så att vi kan ta trappen sen. Kanske borde vi också ta oss en liten funderare på om vi ska byta ut golvet i hallen nere. Älsklingen vill nog göra det och ju mer jag tänker på det ju bättre låter det, han har ju en hel del bra idèer den mannen! Jag ser ju bara de fula stug-golven för mig men det finns ju säkert massor av fina golv :-)
Men men det är så mycket som sker hela tiden så jag tappar fokus från renoveringen tror att det är dax att sätta upp en tidsplan så kanske jag kan fokusera lite bättre. Fast å andra sidan är det ju också så att tiden som inte läggs på att renovera till stor del läggs på mys och annat som vi vill göra så då är det inte så tokigt iaf.
Nu är det dax att beställa mat och förbereda hemfärden, imorgon får älsklingen följa med på jobb så att vi får umgås lite i helgen!