tisdag 30 mars 2010

P.S. norsk steinmiljö

Igår kom de äntligen upp - stenarna som legat och väntat i månader!
Vi tänkte bara få på plats några men det gick så snabbt och smidigt så då var det bara att köra på. Vi valde att sätta upp det så att stenarna sticker ut lite från väggen och så sitter de direkt på varandra men det innebar att vi slapp såga!

Gårdagens viktigaste och mest använda verktyg:
Så blev det färdiga resultatet och med detta har vi något att klura på för som du ser går inte stenen helt upp till taket...men lösningen får nog bli en liten vinkellist!
Som om inte detta var nog kan kan vi också glädjas åt att äntligen ha el i vardagsrummet och så har pidestalen som Bes hittat i röran hittat en plats. Dagens projekt blir shopping och kanske inbegriper detta införskaffandet av en eller flera växter!

lördag 27 mars 2010

P.S. lister

På sista tiden har allt gått i lister, golvlister, taklister, fönsterlister, dörrlister, hörnlister, extra lister... B sågar och spikar (och bygger en bil - nädå) och gör rummet till just det - äntligen börjar det likna ett vardagsrum!!!
Listerna runt fönster och dörrar har vi målat i chi men de andra blev färdigmålade och det känns ganska bra annars hade vi haft en hel del kvar. Men nu blir vi nog faktiskt färdiga till påsk! På måndag kommer elektikern så då får vi ström i vardagsrummet och i "Björns" rum (som blir en stor överaskning för där är det också ganska klart) och då blir det ju inte Björns rum längre utan Eriks!
Lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister,
lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister, lister...
och så här fint blir det! På tisdag bär det av till Ikea för inköp av matbord, stolar, stereo och kanske lite annat skoj. Som kan göra vår nya groda sällskap!
Men idag blir det varken lister eller murande för nu bär det av till Kumla där vi ska fira Jenny som fyller 18 (på tisdag)!!! Om någon undrar så är det dimma och lätt regn över Sälenfjällen...

tisdag 16 mars 2010

P.S. tapet

För två veckor sen började vi tapetsera väggen, den gången slutade det med en sned bård, en slängd bård och feberfrossa. Igår gick det bättre!!! Däremot kan vi nog erkänna att det inte blir fler tapeter uppsatta i vårt hus, i fortsättningen håller vi oss till färg men så här bra ser det ut!













Idag var vi uppe med tuppen och grundade dörr- och fönsterlister så ikväll blir det till att måla lister och slipa lite på en vägg som också ska få lite mer färg. När vi sen får upp lister så kan vi äntligen få lite ordning i vardagsrummet!!!

lördag 13 mars 2010

P.S. kanin - kamin?!

I förra veckan fick TT följa med sin pappa till Sälen för att hämta kaminen, nästan hemma undrade de om de inte skulle se på någon kanin...