måndag 30 augusti 2010

P.S. helgjobb

Tihi vi trodde att vi kanske skulle hinna jobba några timmar i helgen även om barnen kom men ack vad vi bedrog oss vi har jobbat hela helgen. Karro har rollat och målat lister och dörr och hjälp till att såga sönder en hylla i skafferit och riva ner en annan. Nästa helg hoppas vi att värmepumpen ska flytta in i skafferit. Alla väggar ska nu vara färdigmålade liksom taket som jag slet med igår. Hyllan som revs från skafferiet blev grön och hamnar antingen i detta rum eller i twinsens. Hyllan i hallen blev också nerplockad för att få ner rör till elementet så då var det lika bra att förbättra färgen på den också!
Och sen var det Bes då som borrat, dragit rör, dragit rör, böjt rör, dragit rör, borrat, borrat, dragit rör, satt upp element och pusslat med rör och nu är det bara i köket och skafferiet som det saknas elementen men med denna fart så är de nog snart uppe!!!


Här (ovan) ska så småningom rören målas men det ska man visst vänta med tills allt är igång i hallen (nedan) räknar vi med att de blir omålade då de ju ändå inte kommer att synas så mycket bakom hylla och kläder.

torsdag 26 augusti 2010

P.S. snarT klarT

Sängarna är iaf på plats liksom de fina nattlamporna - som det blir spännande att se om de får sitta utan tryckande på och av vid läggdags :-)


Målarstativet har också funnit en tillfällig plats, tanken är att det ska bli en hylla/bord längs väggen där det står men först måste vi inhandla konsoller och jag väntar fortfarande på IKEA-katalogen!
Elementen har också kommit upp så SNART finns det värme!!!
och kanske kanske blir gardinerna snart klara....

måndag 23 augusti 2010

P.S. då kör vi igen

I TT's rum blir det bara lite småpyssel för att fräsha upp och få ett lite ljusare intryck!

Men i Karros rum/TV-rummet sker det desto mer!



Karros färgval blev betydligt bättre än Bes hade trott men men grönt är underbart skönt i alla nyanser!

söndag 22 augusti 2010

P.S. Sommaren är kort




men innehåller en massa ljusglimtar!!!!!

lördag 21 augusti 2010

P.S.

Idag är det din dag!!! GRATTIS!