Det hender du blir lei deg
Fordi jeg er så liten
Jeg setter merker alle steder
Og gjør deg ganske sliten
Men hver dag blir jeg større
Ja en dag blir jeg stor
Og alle mine avtrykk
Blir bare svake spor
Her er mitt lille avtrykk
Så du kan huske og forstå
Hvor søte hender jeg hadde
Den gang de var små
onsdag 8 december 2010
tisdag 19 oktober 2010
måndag 18 oktober 2010
P.S. lite nytt
I lördags och söndags blev det en del jobbande, här sliter Bes för att få hål i väggen så att han kan koppla in slangen i "reaktorn"

Och han kom igenom!!!

efter ett antal skallningar har det trillat ut glasbitar så nu har lampan i hallen blivit mindre
Och han kom igenom!!!
efter ett antal skallningar har det trillat ut glasbitar så nu har lampan i hallen blivit mindre
tisdag 12 oktober 2010
P.S. och jobb
Jag fick alltså två vikariat som totalt utgör 100%=heltid! Så fram till den 31 juli 2011 ska jag jobba i 40% som pedagogisk leder och 60% som assistent - vi får se hur det blir men det blir iaf spännande. Båda är på Østmojordet och jag håller tummarna för att det blir bra och vem vet kanske blir det också förlängning - hoppas kan man iaf!!!
Med idag har jag då 6 dagar kvar inTrysil....
Med idag har jag då 6 dagar kvar inTrysil....
P.S. händelserika dagar
Först måste jag bara visa en fin bild som jag tagit med min nya fina Canon EOS 550D som jag fått i 30-års present av den underbaraste av alla :-)

Så i helgen blev det Lima och ridning för Karro

och för Tilde som nog helst hade sett att Nathalie fortfarande gick runt med henne!

På söndag tog vi en promenad i det sköna höstvädret (Tindra vid kanalen)

och när vi kom hem fixade vi lite i trädgården, har fått bort alla rosbuskar från husväggen och så får vi se hur denna avrinningslösning fungerar ganska fin är den iaf.

Sen var det dax för mera rejäl grävning för nu skulle 500meter slang ner i marken

Odd grävde och Bes trampade ner slangen och la på jord (Erik var mest arkeolog)
Så i helgen blev det Lima och ridning för Karro
och för Tilde som nog helst hade sett att Nathalie fortfarande gick runt med henne!
På söndag tog vi en promenad i det sköna höstvädret (Tindra vid kanalen)
och när vi kom hem fixade vi lite i trädgården, har fått bort alla rosbuskar från husväggen och så får vi se hur denna avrinningslösning fungerar ganska fin är den iaf.
Sen var det dax för mera rejäl grävning för nu skulle 500meter slang ner i marken
Odd grävde och Bes trampade ner slangen och la på jord (Erik var mest arkeolog)
Efter en spännande utrullning av cirka 400 meter slang fortsatte de grävandet ute...
måndag 4 oktober 2010
P.S. länk till Østmojordet
Jag väntar och hoppas att jag ska bli erbjuden nytt jobb...
http://www.trysil.kommune.no/Modules/admunit.aspx?ObjectType=Object&Object.ID=1769
http://www.trysil.kommune.no/Modules/admunit.aspx?ObjectType=Object&Object.ID=1769
torsdag 23 september 2010
P.S. Bogs
Kolla in denna underbara stövelvarian!!!:

Fler modeller här: http://www.bogsfootwear.com/Women
Återförsäljare närmare än Drøbak???
onsdag 22 september 2010
P.S. London
Första kvällen tog vi en promenad för att finna något att äta, 200 meter från hotellet fanns indisk, italiensk och japansk restaurang men nej det var för nära... Men efter en timmes (kanske) promenad gick vi tillbaka till indiern och och så bra det var!!!! (vi gick tillbaka i lördags!)
Rummet var inte stort men det hade TV :-)
Fredag morgon och dags att gå in mot centrum och vem hittade bäst om inte världens bästa Karolina :-)
London City!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Här fanns det en EAT. som jag hade längtat efter men då var vi inte hungriga...
Naturligtvis måste vi klappa lejonen och fotografera :-)
Plötsligt stog det bara där ett xxx-plan kanske en spitfire???? Bes vet vad det är...
Inget att se i London...
så vi gick och gick och gick....
...till the Imperial War Museum!
Naturligtvis gick det även där att dricka öl!
såhär stora mojänger kan kanonerna skjuta iväg - s k j u k t
och så fick vi klä ut oss :-)
Himmelriket???!!!
helt enkelt ett måste - Piccadilly Circus
Jubilee bridge???
Och över bron så hittade vi puben Sherlock Holmes
I Covent Garden fick jag en mumsig kaka, Bes se ett nytt instrument (scheng) och vi handla rosa prinsess pjamas till TT (i disney shopen naturligtvis)
och så avslutade vi med en pub innan det blev London-taxi hem till the Nayland.Och på min födelsedag tog vi nästan inga bilder???!!! Men vi gick på Oxford Street, åt på EAT (Bes hade väldigt svårt att förstå min längtan efter en inplastad macka), fikade på Starbucks, köpte tröjor till Erik och Karro, var i musikaffärer (utan att vara medvetna om att pundet var så lågt), var på gay-bar i Soho (inte planerat), blev förstummade på Ann Summers, åt underbar panpizza på Pizza Hut, såg på påve protester, gick på fina gator (vågade nästan inte fönstershoppa), gick på en pub, köpte en mössa på Dorothy Perkins, gick till hotellet och tömde väskan, gick på en pub, gick tillbaka till smaskiga indiska restaurangen, tillbaka på hotellet hade de inga chips så då gick vi ut och köpte chips, GT på burk, Smirnoff Ice med svart etikett och en tidning och sen gottade vi oss på rummet innan vi slocknade!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






