onsdag 28 april 2010

P.S. NTW

Plötsligt hamnade lilla jag mitt bland de stora inom norges rese-liv - vad var det egentligen som hände... Jo en marknadschef bestämde sig för att Resort borde vara representerade och betalade en anmälningsavgift inte långt under min månadslön-före skatt, sen slutade den samma marknadschefen och en ny började men han var inte redo för en sån uppgift. Så plötsligt var det bara så att jag skulle åka. Inga förberedelser från företaget, inget klädkonto bara åk och gör det bästa av det och utan att veta vad jag gav mig in på åkte jag.
Idag efter tre hektiska dagar är jag väldigt glad för att jag hade destinasjonen att stötta mig på de första dagarna och för att jag la så mycket tid på att packa...även om jag kände mig nödd att köpa en ny tunika, som fick bli, klänning igår!

Naturligtvis visste jag att det skulle vara ganska stort och vara mycket människor och jag hade blivit förvarnad för att det var fancy men men hade jag kommit hit i jeans och kofta hade jag definitivt fått shoppa mer :-)

Jag ankom Molde cirka halv tio i måndags och då började hela spektaklet med bussning till hotellen och sedan vidare till mässhallen där "stand" frenetiskt dekorerades, taxi till centrum där tejp inhandlades och en matbit intogs innan det var dax att gå tillbaka till hotellet för uppfrächning och klädbyte före seminarium och efterföljande invigningssermoni (med sång av Alexander Rybak) och därefter till en "get-together" med fingermat och underhållning.

Tisdagen började med hotelfrukost, bussning till mässan, klockan 9 började workshopen med upplägget 15 minuters möte 5 minuters paus, så tanken var att jag skulle möta 11 olika operatörer före lunch 12:30 (var ganska tacksam att jag fick två avbokningar) för lunchen bussades vi till olika hotel där en tallrik med lite olika anrättningar stod dukad, buss tillbaka till mässan med två timmars mingeltid, följt av en dryg timme med 4 nya möten, hann köpa en tunika till kvällens workshopmiddag som började kl.7 och varade 3 rätter och närmare 4 timmar, vi underhölls av en galen balansman och en X-factor deltagar, sen blev det en snabbsväng upp i Skybaren innan sängen lockade men det var inte lätt att somna...

Få timmar senare släpade jag mig in i duschen, tog en kopp the på rummet innan jag hasade iväg till bussen, hann med fem möten före 11, snack paus bestående av flatbröd, messmör och märkliga korvar sen hade jag en ganska lugn eftermiddag mitt enda inbokade möte blev en no-show så jag hann få iväg en del mail och mingla innan klockan blev 14 och det var dax att packa ihop standet och bussas ner till hotellet för lunch.

Där slutar NTW för mig, massor av intryck och arbete snurrade i huvudet så jag tog en liten tur på "stan" innan jag drog igång jobbandet på hotellrummet orkar inte möta fler människor nu så jag hoppar farewell partyt och lyssnar på tystnaden :-) Så det här kanske inte är det mest spännande jag gjort men det har varit lärorikt och nu får jag bara åka tillbaka till Trysil och jobba vidare för att det ska bli något av allt detta!

lördag 10 april 2010

P.S. fina vardagsrummet


Att införskaffa 12, stolar, en pall och ett bord på IKEA innebar att vi hade 16 platta paket stående lagom till hemvändarna dök upp för att fira påsk - perfekt planering!

Svärfar Björn är en stor IKEA fantast eller inte men tillsammans med Eva satte han ihop flertalet av stolarna trots att han vägrade följa beskrivingen.

Jonas och Lars skötte skruvandet av bordet med glans!