Nu gäller det bara att snabbt hitta en billig, funktionell och snygg verandadörr så är det stora investeringarna klara för vardagsrummet. När det kommer till inredningen så har vi nog bestämt vilket bord som ska in liksom vilka stolar - det får bli en IKEA investering men först gäller det att få rummet beboeligt :-)
fredag 29 januari 2010
P.S. fortsätter på vardagsrummet
Det har hänt en del sen sist!!! Förra veckan köpte vi de fina stenarna till mure
n vid "mys hörnan" och i lördags tömde vi kontot på Bauhaus i Örebro där vi köpte det underbara golvet som nu faktiskt täcker hela den gröna mattan! För helgen har vi inrättat en liten myshörna såpass att vi kan kura ihop oss och se på film tillsammans med kidzen. Det fungerar faktiskt väldigt bra och TT tycker det är himla kul med alla kuddar! Imorgon hoppas vi på fint väder, läs ingen vind, så att vi kan bränna allt skräp som står utanför dörren. Det ger ett väldans sunkigt intryck som det ser ut just nu. Ute är det belamrat med allmöjlig br
åte och inne är det saker överallt men men här finns massor av hjärterum och därmed också stjärterum. I tisdags beställde vi ny kamin så vi hoppas att vi slipper få ännu en köldknäpp eftersom Bes monterat ner den gamla. Vi har beställt en Contura 585 som ska stå där den gamla stod men förhoppningsvis ska den vara betydligt finare och alstra betydligt mer värme. 80% av energin som stoppas in ska vi få tillbaka så vi tror och hoppas att det är välinvesterade kronor. Så är det någon som är intresserad av en brun 70-tals kamin så är det bara att hojta!
Nu gäller det bara att snabbt hitta en billig, funktionell och snygg verandadörr så är det stora investeringarna klara för vardagsrummet. När det kommer till inredningen så har vi nog bestämt vilket bord som ska in liksom vilka stolar - det får bli en IKEA investering men först gäller det att få rummet beboeligt :-)
Nu gäller det bara att snabbt hitta en billig, funktionell och snygg verandadörr så är det stora investeringarna klara för vardagsrummet. När det kommer till inredningen så har vi nog bestämt vilket bord som ska in liksom vilka stolar - det får bli en IKEA investering men först gäller det att få rummet beboeligt :-)
söndag 24 januari 2010
P.S. skyltar
Vill bara uppmana alla att verkligen läsa alla informations skyltar - alltid...vi spenderade en jätte trevlig kväll tillsammans med Jenny och Natte i Örebro. God middag och bio och sen skulle vi köra hem dem till Kumla men möttes av stängda dörrar och denna skylt...
fredag 22 januari 2010
P.S. färg
tisdag 12 januari 2010
P.S. spik
Spik och spik och mera spik blev temat för gårdagskvällen. Den sista bruna-panelen åkte ner från den östra väggen och den var välspikad men nu är nästan alla spikarna borta och några panelbrädor har blivit skrapade. Förhoppningsvis kan vi putsa resten ikväll så att vi kan börja måla redan imorgon. Observera att jag skriver putsa, har nämligen fruktansvärt ont i fingrarna idag efter att ha skrapat en massa igår. Bes införskaffar troligen en del verktyg i Sälen idag och kanske också en Grovis. Vi lånade ju Ottos Grovis när
vi gjorde hallen och insåg att det nog kan vara värt att lägga några kronor på en sådan och med tanke på alla aska vi producerar så är det nog himla bra. Det känns iaf bra att suga upp all skit! I eftermiddag ska vi skaffa skattekort och ta vårt ansvar som boende i norge. Kanske blir det också lite inköp av färg och förhoppningsvis inköp av "klädsel" till muren. Så att vi kan fixa den - den fejkade tegelmuren försvinner och ersätts av stenar...(det är iaf tanken) och det kommer att bli så himla fint! På de två sista dygnen har bilden av vårt nya fina vardagsrum börjat ta form och det blir himla fint. Det kommer att bli en enorm skillnad när rummet blir ljusare!!! Längtar till att få se resultat.
lördag 9 januari 2010
P.S. vardagsrum
Så blev längtan för tuff eller om det var avskyn mot den bruna panelen som tog överhanden...
Här kan man tillexempel se att det hängt en tavla här en gång...troligen för lång tid...
Men vi bestämde oss helt enkelt för att det var dax undersöka vilken potential som gömmer sig i vardagsrummet. Vadsomhelst är ju bättre än väggar i varierande bruna nyanser
så vi bestämde oss för att klä av en del av väggen. Spänningen var olidlig och den första decimitern såg väldigt lovande ut - fin gammal panel! Tyvärr blev det inte helt perfekt då vi insåg att det engång i tiden varit en dörr i väggen vilket ju gjorde att panelen var pajad. Men nu hade vi börjat så vi plockade b
ort "locket" som var satt för hålet och började fundera på vad vi ska göra med detta. Bes fick in hela handen innan han stötte på vägg så det var ett ganska bra djup. Mest troligt just nu är att det blir någon form av hylla frågan är bara vad den ska fyllas med. Det som än så länge ser ut som en tegelvägg är tapetserad mur. Den tapeten blir inte kvar utan muren kommer troligen att "kläs" med sten
. Sen är ju också frågan vad som ska
ske med golvet...det enda som är helt säkert är att den gröna mattan >
försvinner!
Eventuellt skulle också något ha gjorts med taket men vi vet inte än om vi vågar riva bort plattorna, troligen är det panel därunder men vad om det inte är det och hur många ton sågspån kommer att trilla ner?!?!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)