Lycka kan vara så många olika saker. Olika dagar har lycka olika betydelse. Ibland är lycka något så enkelt som en sovmorgon, en annan gång en kram eller ett leende från en annan människa, ytterligare en annan gång kan det vara att veta att någon man älskar lever och mår bra. Lycka är fantastiskt, oavsett anledning får den en att må bra, ibland kanske man ler andra gånger vill man hoppa och skutta. Lyckans uttrycksform är oväsentlig, den kommer av ett tillfälligt behov, men lyckans känsla, värmen som flödar inom en, är ovärderlig.
Det bästa är att det oftast faktiskt finns något att vara lycklig över!
Ikväll är jag lycklig över att i all ensamhet ligga i mörkret och se på film medans elden sprakar i köket för jag vet att om ensamheten inte längre känns trygg kan jag bara fälla upp telefonen.
lördag 28 februari 2009
fredag 27 februari 2009
måndag 23 februari 2009
P.S. sportlov
Sportlov, det är sånt man har i skolan... När skolan är slut är det också slut på de härliga loven, jobbar man på en skidort är det inte bara skoj...
Men som plåster på såren - eller för att pumpa slut på all energi - kommer iaf en syster med barn för några dagar på skidor. Vi hoppas naturligtvis på bättre väder än förra året (då det var dimma och snö)!!! Och så skulle det ju vara kul om jag kunde vara ledig men kan iaf hinna med kvällsåkningen på tisdag och hela onsdagen räknar jag med att vi får tillbringa i backen och kanske viktigast av allt det blir ju HYTTEKOS!
Njut varje dag! (varje minut är lite för mycket begärt)
Men som plåster på såren - eller för att pumpa slut på all energi - kommer iaf en syster med barn för några dagar på skidor. Vi hoppas naturligtvis på bättre väder än förra året (då det var dimma och snö)!!! Och så skulle det ju vara kul om jag kunde vara ledig men kan iaf hinna med kvällsåkningen på tisdag och hela onsdagen räknar jag med att vi får tillbringa i backen och kanske viktigast av allt det blir ju HYTTEKOS!
Njut varje dag! (varje minut är lite för mycket begärt)
onsdag 18 februari 2009
P.S. hopp 2
Inga cancerspår i blodet och inga tumörer på röntgenplåtarna nu väntar vi "bara" på benmärgsprovet och hoppas!
tisdag 17 februari 2009
P.S. äntligen
Äntligen har jag tagit säsongens första vingliga skär på brädan. Det var kallt som f-n och jag är feg som få men det var också himla skoj. Det blev inte många åk men det väckte suget på en riktig bräda och några privatlektioner! Kanske skulle ta och kolla vad det kostar att köpa - fast å andra sidan kanske det också är onödigt om jag nu ska flytta.
Efter isande fjällluft och några timmar i receptionen ska jag sova!
Efter isande fjällluft och några timmar i receptionen ska jag sova!
måndag 16 februari 2009
P.S. hopp
Pappa är i Uppsala på utvärdering av behandlingen och de första proverna visar inga spår av cancer.
torsdag 12 februari 2009
P.S. sagoland
Ibland känns det som jag lever i ett sagoland. Idag åkte jag till jobbet precis när det skiftade från natt till dag. Månen försvann bakom fjället och solen spred sina första strålar.
Ljuset spelade underbart över det vita landskapet som fullkomligt gnistrade. I trädgrenarna hängde drivor av snö och stammarna kastade långa vackra skuggor på allt det gnistrande vita. Himlen ljusnade och blev klarblå. Ovanför fjällets topp låg några tunna molnstrimmor, i bilen var det varmt och skönt stol/ryggvärmaren gick för fullt och på radion spelade de bra musik...det var nästan men bara nästan så att jag glömde att det var minus 30 grader kallt...
Ljuset spelade underbart över det vita landskapet som fullkomligt gnistrade. I trädgrenarna hängde drivor av snö och stammarna kastade långa vackra skuggor på allt det gnistrande vita. Himlen ljusnade och blev klarblå. Ovanför fjällets topp låg några tunna molnstrimmor, i bilen var det varmt och skönt stol/ryggvärmaren gick för fullt och på radion spelade de bra musik...det var nästan men bara nästan så att jag glömde att det var minus 30 grader kallt...
onsdag 11 februari 2009
P.S. vedspis
När människor kommer och hälsar på mig kommenterar de alltid vedspisen.
"Åh, så fint" "Gud va mysigt" "Tänk om jag hade en sån"
Ja det kan gå på hur länge som helst, de väver ut sina drömmar om romantiska kvällar när man lyssnar på sprakandet från elden. Oftast så ler jag bara och nickar medans jag inombords tänker, idiot - fatta så bra du har det som slipper!
Den enda som verkar förstå mina tankar är sotaren, för jag kan berätta för alla er som romantiserar över dessa vedspisar att de kräver massor av underhåll för att fungera;
naturligtvis måste det fixas ett stort lager med ved (lyckligtvis har jag en underbar storebror),
som måste bäras in (veden inte min bror),
den måste tömmas på aska,
och med jämna mellanrum (jämnare än sotaren) måste den sotas ur
- inget av detta är särskilt trevligt och inte är det romantiskt att vara svart högt upp på armarna och ha aska långt upp i näsan eller att ha sågspån i håret.
Däremellan ska den tändas och då gäller det att det inte är slaskigt eller regnigt för då vill det INTE dra = inte brinna.
Detta kan också leda till att röken väljer att komma in i huset istället för ut genom skorstenen vilket är enda gången jag kan använda köksfläkten eftersom den annars har samma effekt.
Men när det är nysotat, den är tömd på aska, vädret är rätt, veden är torr och inne då är det ganska skönt. Då gäller det bara att mata den med ved och inte låta det slockna (för har man fått fyr en gång känns det extra jobbigt att tända igen).
Sotaren var här i förra veckan, jag tömde askan häromdagen, veden är inne och luften ute tydligen klar. Så då är det kvällar som denna när man sitter inne i mörkret och tror att det håller på bli varmare men plötsligt slänger en glimt på termometern och inser att det återigen krupit ner till minus 27 inte så dumt med en vedspis iaf. Då är det bara att lägga på en pinne till!
Så nu sitter jag här i skenet från datorn och stearinljusen och romantiserar över eländet!
"Åh, så fint" "Gud va mysigt" "Tänk om jag hade en sån"
Ja det kan gå på hur länge som helst, de väver ut sina drömmar om romantiska kvällar när man lyssnar på sprakandet från elden. Oftast så ler jag bara och nickar medans jag inombords tänker, idiot - fatta så bra du har det som slipper!
Den enda som verkar förstå mina tankar är sotaren, för jag kan berätta för alla er som romantiserar över dessa vedspisar att de kräver massor av underhåll för att fungera;
naturligtvis måste det fixas ett stort lager med ved (lyckligtvis har jag en underbar storebror),
som måste bäras in (veden inte min bror),
den måste tömmas på aska,
och med jämna mellanrum (jämnare än sotaren) måste den sotas ur
- inget av detta är särskilt trevligt och inte är det romantiskt att vara svart högt upp på armarna och ha aska långt upp i näsan eller att ha sågspån i håret.
Däremellan ska den tändas och då gäller det att det inte är slaskigt eller regnigt för då vill det INTE dra = inte brinna.
Detta kan också leda till att röken väljer att komma in i huset istället för ut genom skorstenen vilket är enda gången jag kan använda köksfläkten eftersom den annars har samma effekt.
Men när det är nysotat, den är tömd på aska, vädret är rätt, veden är torr och inne då är det ganska skönt. Då gäller det bara att mata den med ved och inte låta det slockna (för har man fått fyr en gång känns det extra jobbigt att tända igen).
Sotaren var här i förra veckan, jag tömde askan häromdagen, veden är inne och luften ute tydligen klar. Så då är det kvällar som denna när man sitter inne i mörkret och tror att det håller på bli varmare men plötsligt slänger en glimt på termometern och inser att det återigen krupit ner till minus 27 inte så dumt med en vedspis iaf. Då är det bara att lägga på en pinne till!
Så nu sitter jag här i skenet från datorn och stearinljusen och romantiserar över eländet!
P.S. mail
Häromdagen låg detta mystiska meddelande i min inbox på jobbet
På ämnesraden stod: Til Karolina! MÅ IKKE ÅPNES AV ANDRE!!!!!!
Kjære Karolina!
I love you
You're kissable and cuddly;
You're lovable and sweet;
You thrill me every minute,
And sweep me off my feet.
You're charming and disarming,
Desirable and true.
You inspire and impress me,
And that's why I love you!
Kyss og klem fra ..........
Naturligtvis är det "fyllsvinet" som varit framme men det är härligt med skojfriska kollegor!
På ämnesraden stod: Til Karolina! MÅ IKKE ÅPNES AV ANDRE!!!!!!
Kjære Karolina!
I love you
You're kissable and cuddly;
You're lovable and sweet;
You thrill me every minute,
And sweep me off my feet.
You're charming and disarming,
Desirable and true.
You inspire and impress me,
And that's why I love you!
Kyss og klem fra ..........
Naturligtvis är det "fyllsvinet" som varit framme men det är härligt med skojfriska kollegor!
I'm not your type of woman
I'm not your cup of tea
So how can I be thinking
That you're the one for me
You've really got me thinking
considering my faults
Why am I still having
these pathetic thoughts
The night when I first met you
was foggy in my brain
If, I had been sober
I wouldn't feel this pain
Silence and contemplation
that's when I'm at my best
How could I be thinking
you, would stand the test
The few times that I see you
You're always on the go
And when I try to meet you
it's against the flow
Whenever you feel lonely
Your texts are kind and cute
But then I do remember
You're just a brute
It's a moments entertainment
No moore serious than that
And you will never love me
that's the saddest fact
I'm not your cup of tea
So how can I be thinking
That you're the one for me
You've really got me thinking
considering my faults
Why am I still having
these pathetic thoughts
The night when I first met you
was foggy in my brain
If, I had been sober
I wouldn't feel this pain
Silence and contemplation
that's when I'm at my best
How could I be thinking
you, would stand the test
The few times that I see you
You're always on the go
And when I try to meet you
it's against the flow
Whenever you feel lonely
Your texts are kind and cute
But then I do remember
You're just a brute
It's a moments entertainment
No moore serious than that
And you will never love me
that's the saddest fact
tisdag 10 februari 2009
P.S. skoj
Idag blev mot förmodan en bra dag. När jag vaknade var det så kallt att jag bara ville stanna under täcket och när jag sent om sider kröp fram var det 28 grader kallt...brrr... Men det var bara att hoppa in i bilen och tuffa iväg, kom fem minuter försent, men det var ganska lugnt ingen "skvallrare" på plats och direktörn var så förkyld att han inte orkade tjata... En del styr blev det under dagen men inget som inte gick att lösa, eller iaf inget som jag inte kunde lägga över på någon annan :-)
Skulle sluta en timme tidigare men det var så lugnt att bossen tyckte jag kunde åka redan kl 14, så idag fick jag faktiskt komma ut i solen. Hann på affären, utan att stressa, och hem och softa lite innan jag hängde på ex-kollegan till Hundfjället för trollteater. För en fryslort som mig är det otroligt att man kan sätta upp en utomhus teater när det är minus 21 grader men jag måste ändå säga att det var himla skojigt. Teatern i sig var kanske inte "klockren" men lite skoj var den trots allt och framförallt eftersom mitt favorit-troll var med ;-) Alltid skoj att hänga med henne måste försöka ordna en stuga till oss på fjället så vi kan ha lite mys!
Skulle sluta en timme tidigare men det var så lugnt att bossen tyckte jag kunde åka redan kl 14, så idag fick jag faktiskt komma ut i solen. Hann på affären, utan att stressa, och hem och softa lite innan jag hängde på ex-kollegan till Hundfjället för trollteater. För en fryslort som mig är det otroligt att man kan sätta upp en utomhus teater när det är minus 21 grader men jag måste ändå säga att det var himla skojigt. Teatern i sig var kanske inte "klockren" men lite skoj var den trots allt och framförallt eftersom mitt favorit-troll var med ;-) Alltid skoj att hänga med henne måste försöka ordna en stuga till oss på fjället så vi kan ha lite mys!
måndag 9 februari 2009
Carolina's eyes
In Carolina's eyes I see the ocean
In Carolina's eyes I see the one for me
When Carolina's eyes fill with emotion
I see the better man she makes me wanna be
And I say, "Oh, Carolina, you deserve a better man than me
"A warm breeze blowin' from the sea tonight
And dreamin' bout my Carolina, prayin' that she's alright
I'm just a piano man singin' songs for people I don't know
Oh, Carolina, wish you never would've let me go
In Carolina's eyes I see the ocean
In Carolina's eyes I see the one for me
When Carolina's eyes fill with emotion
I see the better man she makes me wanna be
And I say, "Oh, Carolina, ah
You deserve a better man than me
Sweet, sweet Carolina, ah
You deserve a better man than me
"Spend my time in cars and planes and empty hotel rooms
Yeah, it's a beautiful life everyone assumes
But I am just a country boy in a world I don't belong
Oh, Carolina, tonight, I'm singing' them your song, oh
In Carolina's eyes I see the ocean
In Carolina's eyes I see the one for me, mmm
When Carolina's eyes fill with emotion
I see the better man she makes me wanna be
And I say, "Oh, Carolina, ah
You deserve a better man than me
Sweet, sweet Carolina, ah
You deserve a better man than me
"Mmm, mmm
Carolina's eyes
In Carolina's eyes (Carolina's eyes) I see the ocean
In Carolina's eyes (Carolina's eyes) I see the one for me
Carolina's eyes (Carolina's eyes) and you fill with emotion
See the better man she (Carolina's eyes) makes me wanna be
Carolina's eyes (Carolina's eyes)
In Carolina's eyes I see the one for me
When Carolina's eyes fill with emotion
I see the better man she makes me wanna be
And I say, "Oh, Carolina, you deserve a better man than me
"A warm breeze blowin' from the sea tonight
And dreamin' bout my Carolina, prayin' that she's alright
I'm just a piano man singin' songs for people I don't know
Oh, Carolina, wish you never would've let me go
In Carolina's eyes I see the ocean
In Carolina's eyes I see the one for me
When Carolina's eyes fill with emotion
I see the better man she makes me wanna be
And I say, "Oh, Carolina, ah
You deserve a better man than me
Sweet, sweet Carolina, ah
You deserve a better man than me
"Spend my time in cars and planes and empty hotel rooms
Yeah, it's a beautiful life everyone assumes
But I am just a country boy in a world I don't belong
Oh, Carolina, tonight, I'm singing' them your song, oh
In Carolina's eyes I see the ocean
In Carolina's eyes I see the one for me, mmm
When Carolina's eyes fill with emotion
I see the better man she makes me wanna be
And I say, "Oh, Carolina, ah
You deserve a better man than me
Sweet, sweet Carolina, ah
You deserve a better man than me
"Mmm, mmm
Carolina's eyes
In Carolina's eyes (Carolina's eyes) I see the ocean
In Carolina's eyes (Carolina's eyes) I see the one for me
Carolina's eyes (Carolina's eyes) and you fill with emotion
See the better man she (Carolina's eyes) makes me wanna be
Carolina's eyes (Carolina's eyes)
P.S. möte
Min lediga dag sabbades en aning av att månadens möte låg inbokat kl.18. Men vad gör man, mötena är obligatoriska vilket ju innebär att vi måste vara där och en sån liten som jag kan ju inte sätta mig upp mot vad kontorsnissarna bestämmer. Idag kändes det dock bara tradigt, varje månad nya rutiner och något som ska göras på ett annat sätt i bokningssystemet. Jag blir bara trött...det är så mycket som vi inte ska göra, inte får göra, nu får vi inte ens lova någon sent utcheck så även om enhetens står tom i en månad efter att gästen rest får han inte stanna en timme längre däremot ska vi plötsligt kunna kompensera gäster. Från att inte ha haft lov att ta några ekonomiska beslut så ska vi plötsligt kunna. Helt plötslligt ska jag kunna avgöra vad som gör denna gästen nöjd...och det blir en utmaning men eftersom jag är lite neg idag så känns det inte som någon positiv utmaning, tyvärr.
Imorgon ska jag upp på åsen - förhoppningsvis blir det en bra dag så jag slipper tänka på tråkigheterna från förra veckan.
Med hopp om positivare vindar till morgondagen - ha det!!!
Imorgon ska jag upp på åsen - förhoppningsvis blir det en bra dag så jag slipper tänka på tråkigheterna från förra veckan.
Med hopp om positivare vindar till morgondagen - ha det!!!
söndag 8 februari 2009
P.S. vitt, vitt, vitt
Nu ligger hela byn under ett tjockt puderlager, det är enorma mängder som har trillat ner! Hur irriterad jag än var igår och hur mycket smärta jag än känner i kroppen (efter att idag ha skottat ännu mera snö) så måste jag erkänna att det är otroligt vackert! Det är en närmast religiös känsla att vara ute i tystnaden när snön dalar ner från en halvblå himmel och veta att oavsett vart man slänger sig så är det bara ett tjockt fluffigt lager av kristaller som man hamnar i och när ekorrarna skuttar så kommer det laviner från träden...
Men nu räcker det för ett tag! Bara tempen håller sig nere så är det nu helt underbar vinter, precis som den ska vara!
Men nu räcker det för ett tag! Bara tempen håller sig nere så är det nu helt underbar vinter, precis som den ska vara!
lördag 7 februari 2009
P.S. från bra till dåligt...
Igår var en tungdag...ska försöka lägga den bakom mig men det tar lite tid...slutade 23 och var hemma strax före spöktimmen. Så idag sov jag till 10 och sen var det bara att sätta igång att göra födelsedagskort och packa in presenten. Efter massor av klädbyten var jag redo och styrde kosan söderut mot systerdotterns födelsedagskalas, där jag hade rollen av förste ballongblåsare. Syrran hade hyrt en gympasal så vi dukade upp fikabord, satte upp ett partytält och satte upp en hinderbana, tog fram lite bandyklubbbor och mål, hopprep, rockringar och bollar! Otroligt praktiskt kalas - det var bara att släppa lös ungarna!
När kalasandet var klart tog vi en liten tepaus hos syrran och sen åkte vi och åt thaimat - underbartgott, lyckades trycka i mig en portion glasnudlar med grönsaker och kyckling innan jag gav mig på kalasbarnets grillspett och systersonens rester...mm... Det är så underbart med thaimat för där finns det faktiskt mycket som inte innehåller varken gluten eller ägg och därmed är det fritt fram för mig att hugga in!
Första halvan av hemresan gick också smärtfritt. Hämtade en laddning nytvättat hos mamma och nyklackade skor och lite annat smått och gott hos syrran, Men men men sen närmar jag mig mitt lilla hus och inser att det inte är någon idé att pröva ta södra infarten - allt för mycket snö. Andra vägen brukar vara bättre eftersom mina grannar har en snöröjare som faktiskt tar bort snö men... Någon underbar människa (troligen en man) har plogat en vända över parkeringen, vilket gjort att det är en rejäl kant att ta sig igenom och sen är det säkert 25 centimeter härligt puder...det tog tvärstopp....men jag gillar inte att ge upp så jag tar sats och tar mig över grannens lilla gård där det inte är nyskottat och där deras vänlige snöröjare långt tidigare under dagen sett till att det är en rejäl snökant att ta sig igenom för att komma på min lilla väg så där tog det stopp igen och sen kom jag inte längre. Såhär i efterhand måste jag ju säga att jag är otroligt imponerad över min egen styrka men där och då ville jag faktiskt slå snöskyffeln i huvudet på de som ska föreställa snöröjare. Tänk att en människa kan ta hutlöst betalt för att röja min lilla väg utan att för den delen röja den särskilt snabbt. Så nu har jag alltså skottat - för hand - tänk att en bra dag kan ändra karaktär så snabbt.
Nu räcker det om det finns snö på fjället...nu ska jag kolla på jobb i soligt klimat!!!
När kalasandet var klart tog vi en liten tepaus hos syrran och sen åkte vi och åt thaimat - underbartgott, lyckades trycka i mig en portion glasnudlar med grönsaker och kyckling innan jag gav mig på kalasbarnets grillspett och systersonens rester...mm... Det är så underbart med thaimat för där finns det faktiskt mycket som inte innehåller varken gluten eller ägg och därmed är det fritt fram för mig att hugga in!
Första halvan av hemresan gick också smärtfritt. Hämtade en laddning nytvättat hos mamma och nyklackade skor och lite annat smått och gott hos syrran, Men men men sen närmar jag mig mitt lilla hus och inser att det inte är någon idé att pröva ta södra infarten - allt för mycket snö. Andra vägen brukar vara bättre eftersom mina grannar har en snöröjare som faktiskt tar bort snö men... Någon underbar människa (troligen en man) har plogat en vända över parkeringen, vilket gjort att det är en rejäl kant att ta sig igenom och sen är det säkert 25 centimeter härligt puder...det tog tvärstopp....men jag gillar inte att ge upp så jag tar sats och tar mig över grannens lilla gård där det inte är nyskottat och där deras vänlige snöröjare långt tidigare under dagen sett till att det är en rejäl snökant att ta sig igenom för att komma på min lilla väg så där tog det stopp igen och sen kom jag inte längre. Såhär i efterhand måste jag ju säga att jag är otroligt imponerad över min egen styrka men där och då ville jag faktiskt slå snöskyffeln i huvudet på de som ska föreställa snöröjare. Tänk att en människa kan ta hutlöst betalt för att röja min lilla väg utan att för den delen röja den särskilt snabbt. Så nu har jag alltså skottat - för hand - tänk att en bra dag kan ändra karaktär så snabbt.
Nu räcker det om det finns snö på fjället...nu ska jag kolla på jobb i soligt klimat!!!
måndag 2 februari 2009
P.S. jobb
På personaldagarna i december träffade jag för första gången massor av säsongens nyanställda (och naturligtvis också "gamla"anställda). Under middagen hamnade jag i livligt samspråk med två av dessa nya och vi pratas vid en del när våra skift går ihop men det har inte varit så ofta. Under helgen har vi iaf jobbat en del samtidigt och under lördagen satt jag och den ene och pratade om både det ena och det andra. Han funderar på och försöker få med chefen på att dra igång ett projekt för att locka fler utländska gäster. Det skulle handla om att de ska få ut mesta möjliga av sin semester och det här är ju något som jag tycker verkar skitkul och som jag har en del inputs till så vi pratade lite kring det. Sen innan han skulle sluta igår kommer han och ber att få prata med mig. Det visar sig att han ska ha ett möte med chefen i veckan och han undrar om jag skulle vara intresserad att jobba med projektet om det kommer igång...
Naturligtvis svarar jag ja, eftersom det skulle kunna bli hur kul och hur bra som helst! Men frågan är bara vad det egentligen skulle innebära för mig. Tyvärr vet jag ju att organisationen jag arbetar i inte är den snabbaste och mest nytänkande. Det finns ändå en hel del go i ladyn som sitter på chefsposten men jag är osäker på huruvida de som drar i hennes trådar har något större intresse i att utveckla turistnäringen. Ärligt talat så undrar jag om de ibland tänker längre än näsan räcker...visst vet jag att den ekonomiska situationen i västvärlden inte är helt i balans men...att ha en grupp penningstinna kåta och otrogna män att styra över det som skulle kunna vara en familjeidyll funkar inte riktigt. Det är hårda och fula ord från lilla mig men med bilden av EK på näthinnan så måste jag trots allt slå ett slag för att några kvinnor borde ha en självklar plats för att slippa en dylik organisation. Men det var inte alls det här jag skulle prata om - jag ville ju bata njuta av möjligheten att för en stund känna att jag är bra och gottas åt att någon faktiskt frågar mig om en sån sak. Men men men det grumlas också av faktumet att han är man och jag är en otroligt utåtriktad och som B säger flirty-jente , jag hoppas av hela mitt hjärta att det sistnämnda inte hade något med förfrågan att göra.
För övrigt kan jag bara säga att naturen är underbar! Hela min värld ser ut som att den skulle vara hämtad ur en disneysaga eller en reklamfilm - det är otroligt vackert ute. Och till alla Trysilturister vill jag bara säga: ta vara på denna underbart vackra vecka och temperaturen är lägre på högrehöjd!
Naturligtvis svarar jag ja, eftersom det skulle kunna bli hur kul och hur bra som helst! Men frågan är bara vad det egentligen skulle innebära för mig. Tyvärr vet jag ju att organisationen jag arbetar i inte är den snabbaste och mest nytänkande. Det finns ändå en hel del go i ladyn som sitter på chefsposten men jag är osäker på huruvida de som drar i hennes trådar har något större intresse i att utveckla turistnäringen. Ärligt talat så undrar jag om de ibland tänker längre än näsan räcker...visst vet jag att den ekonomiska situationen i västvärlden inte är helt i balans men...att ha en grupp penningstinna kåta och otrogna män att styra över det som skulle kunna vara en familjeidyll funkar inte riktigt. Det är hårda och fula ord från lilla mig men med bilden av EK på näthinnan så måste jag trots allt slå ett slag för att några kvinnor borde ha en självklar plats för att slippa en dylik organisation. Men det var inte alls det här jag skulle prata om - jag ville ju bata njuta av möjligheten att för en stund känna att jag är bra och gottas åt att någon faktiskt frågar mig om en sån sak. Men men men det grumlas också av faktumet att han är man och jag är en otroligt utåtriktad och som B säger flirty-jente , jag hoppas av hela mitt hjärta att det sistnämnda inte hade något med förfrågan att göra.
För övrigt kan jag bara säga att naturen är underbar! Hela min värld ser ut som att den skulle vara hämtad ur en disneysaga eller en reklamfilm - det är otroligt vackert ute. Och till alla Trysilturister vill jag bara säga: ta vara på denna underbart vackra vecka och temperaturen är lägre på högrehöjd!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

