torsdag 12 februari 2009

P.S. sagoland

Ibland känns det som jag lever i ett sagoland. Idag åkte jag till jobbet precis när det skiftade från natt till dag. Månen försvann bakom fjället och solen spred sina första strålar.
Ljuset spelade underbart över det vita landskapet som fullkomligt gnistrade. I trädgrenarna hängde drivor av snö och stammarna kastade långa vackra skuggor på allt det gnistrande vita. Himlen ljusnade och blev klarblå. Ovanför fjällets topp låg några tunna molnstrimmor, i bilen var det varmt och skönt stol/ryggvärmaren gick för fullt och på radion spelade de bra musik...det var nästan men bara nästan så att jag glömde att det var minus 30 grader kallt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar