Idag har jag fått massage - nacke, rygg och ben. Skönt, men jag undrar om det är därför det känns neråt idag igen. Det har varit och är en tung vecka tyvärr blev det inget positivt besked på kollegans koll igår, det blev bara frågetecken och väntan i minst en och en halv månad för att få något besked. Pappsen har åkt till Uppsala för behandling idag igen och blir där över helgen. Imorgon ska jag på begravning, en äldre släkting gick bort för två veckor sedan. Hon var över nittio och inte helt frisk mot slutet men det är ändå tråkigt när det tar slut och begravning är ju inte direkt någon upplyftande sammankomst. Imorgonkväll är det iaf någon jobbmiddag som jag hoppas ska bli ganska kul, min kära kollega ska ju med och vi har nästan alltid skoj. På lördag är det en heldag med mamma och syrran floating och shopping. Hoppas innerligt att jag klarar av att floata - jag har försökt att vårda mina eksem extra bra den här veckan! Sen återstår det att se om jag ska med min systerdotter till Stockholm på söndag. Behöver verkligen få en lugn söndag men men får hon ingen annan med sig så kanske jag måste ställa upp... :-) Man kan ju inte gärna neka sötnosen när hon vill ha sin mosters sällskap men det känns som det blir en lång helg och om jag ska med måste jag köra 14 mil för att ta mig till henne, sen åka buss till Stockholm, vara på hästshow, buss tillbaka och sen köra 20mil för att ta mig hem och upp och vara på jobbet till halv åtta på måndagmorgon...
Jag behöver ju ta det lugnt - När ska jag få ta det lugnt?
torsdag 27 november 2008
onsdag 26 november 2008
måndag 24 november 2008
P.S. orkar inte
Jag vill inte!
Jag kan inte!
Jag orkar inte!
Jag är så slut att jag inte orkar mer. Det är bara måndag men jag vet inte hur jag ska ta mig igenom den här veckan. Det var så svårt att komma iväg till jobbet imorse, ville bara dra täcket över huvudet och sova vidare. Jag klarar inte ens att komunicera med kollegan för hon är så otäckt välvillig och vill så gärna hjälpa till men jag orkar inte. Jag är så van att ordna saker själv, det känns jättejobbigt att det är så många människor som påverkas om jag inte gör det jag ska och om jag inte orkar vara positiv och glad. Jag är så otroligt trött på att jobba på skolan, idag känns fyra veckor som en evighet. Sen jag kom hem har jag eldat och sovit på soffan, det känns som jag bara vill gråta men jag kan inte ens göra det. Just nu har jag ingen aning om hur jag ska orka ta mig till jobbet imorgon - vill absolut inte dit!
Till råga på allt har jag fått inbjudan till personaldagar i Trysil. Varför ska vi plötsligt ha tre dagar???!!! Jag kan omöjligt ta ledigt i tre dagar! Men åh, jag skulle så gärna vilja vara där. Tre dagar utan ansvar för elever det skulle ju vara underbart! Kanske finns det till och med möjlighet att bli berusad, det är något som jag verkligen skulle behöva! Ibland behöver man faktiskt det och jag behöver det nu!
Nej, det här funkar inte!
Jag orkar inte!!!
Jag kan inte!
Jag orkar inte!
Jag är så slut att jag inte orkar mer. Det är bara måndag men jag vet inte hur jag ska ta mig igenom den här veckan. Det var så svårt att komma iväg till jobbet imorse, ville bara dra täcket över huvudet och sova vidare. Jag klarar inte ens att komunicera med kollegan för hon är så otäckt välvillig och vill så gärna hjälpa till men jag orkar inte. Jag är så van att ordna saker själv, det känns jättejobbigt att det är så många människor som påverkas om jag inte gör det jag ska och om jag inte orkar vara positiv och glad. Jag är så otroligt trött på att jobba på skolan, idag känns fyra veckor som en evighet. Sen jag kom hem har jag eldat och sovit på soffan, det känns som jag bara vill gråta men jag kan inte ens göra det. Just nu har jag ingen aning om hur jag ska orka ta mig till jobbet imorgon - vill absolut inte dit!
Till råga på allt har jag fått inbjudan till personaldagar i Trysil. Varför ska vi plötsligt ha tre dagar???!!! Jag kan omöjligt ta ledigt i tre dagar! Men åh, jag skulle så gärna vilja vara där. Tre dagar utan ansvar för elever det skulle ju vara underbart! Kanske finns det till och med möjlighet att bli berusad, det är något som jag verkligen skulle behöva! Ibland behöver man faktiskt det och jag behöver det nu!
Nej, det här funkar inte!
Jag orkar inte!!!
söndag 23 november 2008
P.S. to do list, week 48
Ok för att underlätta för mig själv, och för att försöka komma ur denna melankoliska stämning som jag allt för lätt glider in i under de ensamma sändagskvällar (och gärna sitter kvar till torsdagarna när veckan nästan är över), ska jag göra en to do list:
- Färdigställa jämförelsen till uppsatsen!
- Diska
- Städa
- Fixa skapelseberättelse judendom/kristendom
- Planera engelska
- Planera sexualkunskapen
- Läxor
- Göra klart tåget!
- Tina upp låset på boden
- Skotta snö
...inte långt kvar nu...
P.S. längtar
Just nu känns det som att jag bara väntar på att terminen ska ta slut, jag längtar tills en dag när jag vet att jag inte ska till skolan! Hoppas innerligt att säsongen i Trysil blir bra annars kommer jag att vara fylld av en otrolig ånger men jag tror inte att det kommer att bli så. Det är nästan en månad kvar men jag tänker att det kommer att vara häktiskt i två veckor till och sen tror jag att de sista två veckorna kommer att vara ganska lugna eller iaf mest skoj!
Igår blev det en massa shopping! Syrran ville ha med mig så vi åkte till Borlänge, DollarStore, ÖB och Kupolen men vad förvånade vi blev - sen när stänger Kupolen redan kl.17??? Det blev ett enormt snopet slut men mina pengar var slut så det var nog lika bra...fick iaf en del julklappar klara!!! Mamma, kollegan, kompisar, storebror, en syster (och en plan till en av dem) och tre syskonbarn är klara!!! Bara pappa en och en "halv syster" och tre syskonbarn kvar! Härligt men kanske borde jag fixa en liten julklapp till Lill också...hmmm...det kunde nog bli kul! Vi får se om jag kanske kan lösa det på lördag!
Nej nu är det bara att hoppas att det blir två veckor jobb och två veckor skoj och sen en härlig säsong i underbara Trysil! Undrar om jag ska ta mitt första åk om två veckor...om jag kan vänta så länge men det är ju roligare när det blir lite fler backar - funderar förresten på att skaffa säsongskort i Sälen också den här vintern!!! Jobb, jobb och nedförsåkning!
Äntligen är vintern här!!!!
Igår blev det en massa shopping! Syrran ville ha med mig så vi åkte till Borlänge, DollarStore, ÖB och Kupolen men vad förvånade vi blev - sen när stänger Kupolen redan kl.17??? Det blev ett enormt snopet slut men mina pengar var slut så det var nog lika bra...fick iaf en del julklappar klara!!! Mamma, kollegan, kompisar, storebror, en syster (och en plan till en av dem) och tre syskonbarn är klara!!! Bara pappa en och en "halv syster" och tre syskonbarn kvar! Härligt men kanske borde jag fixa en liten julklapp till Lill också...hmmm...det kunde nog bli kul! Vi får se om jag kanske kan lösa det på lördag!
Nej nu är det bara att hoppas att det blir två veckor jobb och två veckor skoj och sen en härlig säsong i underbara Trysil! Undrar om jag ska ta mitt första åk om två veckor...om jag kan vänta så länge men det är ju roligare när det blir lite fler backar - funderar förresten på att skaffa säsongskort i Sälen också den här vintern!!! Jobb, jobb och nedförsåkning!
Äntligen är vintern här!!!!
tisdag 18 november 2008
P.S. teknisk kris
Utan datorer fungerar inte min verksamhet som den ska! bajs... Tidigare har jag inte reflekterat över hur beroende jag är av datorn i skolan men kan nu konstatera att jag verkligen är det! Hackers har tagit sig in och därmed pajat hela min verksamhet! Vi kommer inte åt våra användarkonton, internet är nedstängt och vi kan inte spara någonting! Hade gjort roliga planer för vad vi skulle göra på engelskan i går men det gick inte, idag kunde jag inte ha tema med F-2:an. Det värsta av allt är att vi inte får någon information, jag håller verkligen på går i taket!
Men men jag lever på hoppet och antar att felet snart är åtgärdat!
Men men jag lever på hoppet och antar att felet snart är åtgärdat!
söndag 16 november 2008
P.S. Miniäventyr
Den här helgen har Mini varit med mig hem på äventyr. F-3 har strax gjort ut sitt läsförståelsematerial om Minis äventyr så nu är det dax för honom att ge sig ut på nya äventyr tillsammans med oss! Han har varit med mig nästan överallt i helgen och trots det känns det som att det här är första helgen på en hel evighet som jag faktiskt inte har jobbat! Helt underbart! Visst har det hänt mindre roliga saker den här helgen också men det blir så mycket lättare att ta när jag inte haft en galen press att jobba jobba. Även om jag i ärlighetens namn skulle jag ha behövt jobba men jag ska försöka ta mig till skolan lite tidigare imorgon så hoppas jag att det ska lösa sig ändå...nu är det bara en månad kvar!Nu ska jag ta och krypa ner så att jag utökar mina möjligheter att faktiskt ta mig till jobbet till kl. 7 imorgon bitti!
torsdag 13 november 2008
P.S. trött
Vilka veckor det har varit...hela hösten har jag varit överlycklig varje gång jag kommit till torsdagkväll och så är det även ikväll. På torsdagar har man äntligen klarat den långa veckan och har en kort och ganska lättsam fredag kvar innan det är helg.
De två sista veckorna har också varit oerhört tunga. Förra veckan blev pappa blev sjuk - den här gången slapp vi bo på IVA men det har nästan varit värre att inte få några svar - och den här veckan måste jag ta igen allt arbete som jag inte fixade förra veckan och utöver detta lyckades vi också trycka in alla utvecklingssamtal.
Men fast pappsen ännu inte är frisk får han nu vara hemma och behandla sig själv och jag njuter lite av att det är torsdagkväll och alla utvecklingssamtalen är avklarade. Synd bara att jag inte har en lång oplanerad helg framför mig för det är precis vad jag skulle behöva!
Nu är det plugg, bilfixande, tvätt och en födelsedagsmiddag kvar att fixa men det sistnämnda är iallafall något att se fram emot!
Nu ska jag försöka få upp ögonlocken och plugga lite!
De två sista veckorna har också varit oerhört tunga. Förra veckan blev pappa blev sjuk - den här gången slapp vi bo på IVA men det har nästan varit värre att inte få några svar - och den här veckan måste jag ta igen allt arbete som jag inte fixade förra veckan och utöver detta lyckades vi också trycka in alla utvecklingssamtal.
Men fast pappsen ännu inte är frisk får han nu vara hemma och behandla sig själv och jag njuter lite av att det är torsdagkväll och alla utvecklingssamtalen är avklarade. Synd bara att jag inte har en lång oplanerad helg framför mig för det är precis vad jag skulle behöva!
Nu är det plugg, bilfixande, tvätt och en födelsedagsmiddag kvar att fixa men det sistnämnda är iallafall något att se fram emot!
Nu ska jag försöka få upp ögonlocken och plugga lite!
måndag 3 november 2008
P.S. sjuk vård
Pappa har cancer...
Måndagen den 20 oktober 2008 var min far inkallad till Mora Lasarett. Då han tidigare under hösten gjort en röntgen hade en förändring hittats i tarmen. På kallelsen stod att han hade en tumör och att det var den som skulle undersökas. När han kom till Mora den 20 oktober konstaterades mycket snabbt att det inte rörde sig om någon tumör och han fick därmed åka hem.
Torsdagen den 30 oktober blev han kontaktad av Uppsala som ville att han skulle komma in så snart som möjligt för undersökning. Igår söndagen den 2 november tog han bussen från Mora och idag måndagen den 3 november 2008 får vi beskedet att han har cancer.
Hur är det möjligt att en patient vid Mora Lasarett kan få beskedet att han inte har någon tumör för att i Uppsala - fjorton dagar senare - få höra att han har cancer?
Måndagen den 20 oktober 2008 var min far inkallad till Mora Lasarett. Då han tidigare under hösten gjort en röntgen hade en förändring hittats i tarmen. På kallelsen stod att han hade en tumör och att det var den som skulle undersökas. När han kom till Mora den 20 oktober konstaterades mycket snabbt att det inte rörde sig om någon tumör och han fick därmed åka hem.
Torsdagen den 30 oktober blev han kontaktad av Uppsala som ville att han skulle komma in så snart som möjligt för undersökning. Igår söndagen den 2 november tog han bussen från Mora och idag måndagen den 3 november 2008 får vi beskedet att han har cancer.
Hur är det möjligt att en patient vid Mora Lasarett kan få beskedet att han inte har någon tumör för att i Uppsala - fjorton dagar senare - få höra att han har cancer?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

