Nu ligger hela byn under ett tjockt puderlager, det är enorma mängder som har trillat ner! Hur irriterad jag än var igår och hur mycket smärta jag än känner i kroppen (efter att idag ha skottat ännu mera snö) så måste jag erkänna att det är otroligt vackert! Det är en närmast religiös känsla att vara ute i tystnaden när snön dalar ner från en halvblå himmel och veta att oavsett vart man slänger sig så är det bara ett tjockt fluffigt lager av kristaller som man hamnar i och när ekorrarna skuttar så kommer det laviner från träden...
Men nu räcker det för ett tag! Bara tempen håller sig nere så är det nu helt underbar vinter, precis som den ska vara!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar