tisdag 19 oktober 2010

P.S. skrivbord

Nu börjar det likna något i twinsens rum!


måndag 18 oktober 2010

P.S. lite nytt

I lördags och söndags blev det en del jobbande, här sliter Bes för att få hål i väggen så att han kan koppla in slangen i "reaktorn"

Och han kom igenom!!!

efter ett antal skallningar har det trillat ut glasbitar så nu har lampan i hallen blivit mindre



Runt i slangen och huset cirkulerar nu 500 liter sprit....

På övervåningen har jag gjort ett tappert försök att laga muren!


Här plockade vi ut den trasiga gamla fina kaminen







och så fick jag lite rester murbruk kvar så då blev det lite lek :-)

Till TT's rum är nu snart hyllan som ska fungera som "skrivbord" färdig och kommer förhoppningsvis upp nu i veckan!

tisdag 12 oktober 2010

P.S. och jobb

Jag fick alltså två vikariat som totalt utgör 100%=heltid! Så fram till den 31 juli 2011 ska jag jobba i 40% som pedagogisk leder och 60% som assistent - vi får se hur det blir men det blir iaf spännande. Båda är på Østmojordet och jag håller tummarna för att det blir bra och vem vet kanske blir det också förlängning - hoppas kan man iaf!!!
Med idag har jag då 6 dagar kvar inTrysil....

P.S. händelserika dagar

Först måste jag bara visa en fin bild som jag tagit med min nya fina Canon EOS 550D som jag fått i 30-års present av den underbaraste av alla :-)


Så i helgen blev det Lima och ridning för Karro

och för Tilde som nog helst hade sett att Nathalie fortfarande gick runt med henne!


På söndag tog vi en promenad i det sköna höstvädret (Tindra vid kanalen)


och när vi kom hem fixade vi lite i trädgården, har fått bort alla rosbuskar från husväggen och så får vi se hur denna avrinningslösning fungerar ganska fin är den iaf.

Sen var det dax för mera rejäl grävning för nu skulle 500meter slang ner i marken

Odd grävde och Bes trampade ner slangen och la på jord (Erik var mest arkeolog)
Efter en spännande utrullning av cirka 400 meter slang fortsatte de grävandet ute...

...och jag gick in och slipade, dammsugade, torkade och målade!


så var det och så blir det :-)


Och ute där ser det nästan ut som tidigare igen bara ett sandigt spår över ängen och ingen kan ana vad som gömmer sig därunder...

måndag 4 oktober 2010