måndag 2 februari 2009

P.S. jobb

På personaldagarna i december träffade jag för första gången massor av säsongens nyanställda (och naturligtvis också "gamla"anställda). Under middagen hamnade jag i livligt samspråk med två av dessa nya och vi pratas vid en del när våra skift går ihop men det har inte varit så ofta. Under helgen har vi iaf jobbat en del samtidigt och under lördagen satt jag och den ene och pratade om både det ena och det andra. Han funderar på och försöker få med chefen på att dra igång ett projekt för att locka fler utländska gäster. Det skulle handla om att de ska få ut mesta möjliga av sin semester och det här är ju något som jag tycker verkar skitkul och som jag har en del inputs till så vi pratade lite kring det. Sen innan han skulle sluta igår kommer han och ber att få prata med mig. Det visar sig att han ska ha ett möte med chefen i veckan och han undrar om jag skulle vara intresserad att jobba med projektet om det kommer igång...

Naturligtvis svarar jag ja, eftersom det skulle kunna bli hur kul och hur bra som helst! Men frågan är bara vad det egentligen skulle innebära för mig. Tyvärr vet jag ju att organisationen jag arbetar i inte är den snabbaste och mest nytänkande. Det finns ändå en hel del go i ladyn som sitter på chefsposten men jag är osäker på huruvida de som drar i hennes trådar har något större intresse i att utveckla turistnäringen. Ärligt talat så undrar jag om de ibland tänker längre än näsan räcker...visst vet jag att den ekonomiska situationen i västvärlden inte är helt i balans men...att ha en grupp penningstinna kåta och otrogna män att styra över det som skulle kunna vara en familjeidyll funkar inte riktigt. Det är hårda och fula ord från lilla mig men med bilden av EK på näthinnan så måste jag trots allt slå ett slag för att några kvinnor borde ha en självklar plats för att slippa en dylik organisation. Men det var inte alls det här jag skulle prata om - jag ville ju bata njuta av möjligheten att för en stund känna att jag är bra och gottas åt att någon faktiskt frågar mig om en sån sak. Men men men det grumlas också av faktumet att han är man och jag är en otroligt utåtriktad och som B säger flirty-jente , jag hoppas av hela mitt hjärta att det sistnämnda inte hade något med förfrågan att göra.

För övrigt kan jag bara säga att naturen är underbar! Hela min värld ser ut som att den skulle vara hämtad ur en disneysaga eller en reklamfilm - det är otroligt vackert ute. Och till alla Trysilturister vill jag bara säga: ta vara på denna underbart vackra vecka och temperaturen är lägre på högrehöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar