lördag 7 februari 2009

P.S. från bra till dåligt...

Igår var en tungdag...ska försöka lägga den bakom mig men det tar lite tid...slutade 23 och var hemma strax före spöktimmen. Så idag sov jag till 10 och sen var det bara att sätta igång att göra födelsedagskort och packa in presenten. Efter massor av klädbyten var jag redo och styrde kosan söderut mot systerdotterns födelsedagskalas, där jag hade rollen av förste ballongblåsare. Syrran hade hyrt en gympasal så vi dukade upp fikabord, satte upp ett partytält och satte upp en hinderbana, tog fram lite bandyklubbbor och mål, hopprep, rockringar och bollar! Otroligt praktiskt kalas - det var bara att släppa lös ungarna!

När kalasandet var klart tog vi en liten tepaus hos syrran och sen åkte vi och åt thaimat - underbartgott, lyckades trycka i mig en portion glasnudlar med grönsaker och kyckling innan jag gav mig på kalasbarnets grillspett och systersonens rester...mm... Det är så underbart med thaimat för där finns det faktiskt mycket som inte innehåller varken gluten eller ägg och därmed är det fritt fram för mig att hugga in!

Första halvan av hemresan gick också smärtfritt. Hämtade en laddning nytvättat hos mamma och nyklackade skor och lite annat smått och gott hos syrran, Men men men sen närmar jag mig mitt lilla hus och inser att det inte är någon idé att pröva ta södra infarten - allt för mycket snö. Andra vägen brukar vara bättre eftersom mina grannar har en snöröjare som faktiskt tar bort snö men... Någon underbar människa (troligen en man) har plogat en vända över parkeringen, vilket gjort att det är en rejäl kant att ta sig igenom och sen är det säkert 25 centimeter härligt puder...det tog tvärstopp....men jag gillar inte att ge upp så jag tar sats och tar mig över grannens lilla gård där det inte är nyskottat och där deras vänlige snöröjare långt tidigare under dagen sett till att det är en rejäl snökant att ta sig igenom för att komma på min lilla väg så där tog det stopp igen och sen kom jag inte längre. Såhär i efterhand måste jag ju säga att jag är otroligt imponerad över min egen styrka men där och då ville jag faktiskt slå snöskyffeln i huvudet på de som ska föreställa snöröjare. Tänk att en människa kan ta hutlöst betalt för att röja min lilla väg utan att för den delen röja den särskilt snabbt. Så nu har jag alltså skottat - för hand - tänk att en bra dag kan ändra karaktär så snabbt.

Nu räcker det om det finns snö på fjället...nu ska jag kolla på jobb i soligt klimat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar