måndag 25 maj 2009

P.S. snabbköpskassörska

Okej då, det är inte så himla snabbt men iallafall funkade allt bra på min första dag på nya jobbet (tror jag). Mumlaren verkar åtminstonde vara nöjd och för min del känndes det bra. Imorgon blir det nya tag då ska jag förfölja någon annan och förhoppningsvis få lite pejling på charken och spriten. Tobaken är en djungel och jag är rädd för att spriten kommer att vara det samma. Men lite ska det väl vara att bita i.
Trysilkollegorna drar på 3-dagars tur till Tyskland imorgon och jag fick sista-minuten inbjudan idag...Lynx har blivit sjuk, vilket är jävligt typiskt då hon tjatat om turen i en evighet men de andra får det säkert orättvist skoj. Japp, jag är lite sotis. Men men jag får roa mig med mina nya kollegor och se fram mot Ljördalsdagene - om vi nu lyckas få något liv i dem då?! Blir det liv så lär det bli ett jävla liv...

lördag 23 maj 2009

P.S. ildfluer i hagen

Kan barn förlåta föräldrar för allt de gör?
Finns det en övre gräns för vad som kan förlåtas?
Kan ett barn älska en förälder som inte sätter stopp?
Vad kan ett barn göra för att värna sig mot den som är ämnad att älska det?

Med en Bullerby-idyllisk barndom är det svårt att föreställa sig hur det skulle kännas!

P.S. vilken härlig dag

Igår var jag ute på en shoppingtur med mamsen, hon behöver verkligen komma ut lite men det tar emot att planera in men nu är det gjort. Det blev en sen och trög start men sen flöt det på ganska bra blev ovanligt lite shoppat (för min del) men nog med pengar lämnade ändå mitt konto och jag var inte hemma igen förrän inatt...
Så idag blev det sovmorgon, lite film, lite fixa, beställde kamera (!!!!) blev guldvarianten (pengarna fick styra) och sen ringde syrran och undrade om jag ville bjuda på fika. Klart jag ville så då fick jag handla och inklampande på I-C-A kom storebror så då fick han också komma och fika. Mysigt blev det och nu sitter jag här och surfar, det har kommit en ny bebis i "FB-vänkretsen" :) det enda smolket i mitt måbrakrus är att jag inte hittar någon billig resa från min del av det avlånga Sverige men än är det några dagar kvar och imorgon blir det födelsedagskalas!
Det blev en riktigt skön mys och slapphelg det här!

torsdag 21 maj 2009

P.S. mju

Jag vill ha en mju!!! (och jag vill ha den nu...)

Jag var på Expert i tisdags, skulle lämna in film för framkallning, köpa nya batterier och eventuellt en telefon. Någon fin telefon fanns inte men jag lämnade in filmerna och när jag kom tillbaka för att hämta dem kikade jag lite på digitalkamerorna och jag bestämde mig för att jag ville ha en grön - lika som min älskade Motorola. Efter en hel dag i sängen med migrän har jag nu piggnat till och letat kamera men nu har jag snöat in mig på denna guldfärgade skapelse (Olympus "mju" 1050SW) eller dess gröna lillasyster (Olympus "mju" 1030SW)! Båda är helt fantastiska men den gröna är ju nyare och därmed mer uppdaterad men också dyrare och egentligen helt fel grönfärg...åhh beslutsångest! Om jag hittar någon av dem imorgon så kommer jag absolut hem med en kamera! Bara det inte blir som det brukar när jag hittar något jag gillar=omöjligt att få tag på! Nej, nu ska jag ladda för en strålande morgondag tillsammans med mamsen - giv mig kraft att orka ;-)

onsdag 20 maj 2009

P.S. facebook

Nu sviker jag mina ideal...jag har blivit medlem på facebook!

måndag 18 maj 2009

P.S. hemma igen

Efter en underbar vecka på Mallis är jag då tillbaka i min regntunga grå vardag... I lördags fanns det en resa till Kroatien för 395 spänn men djungeltelegrafen sa att jag skulle jobba så jag kunde inte köpa den och idag fick jag mail om att jag inte skulle jobba *suck*

Nåja, jag har åtminstone fått lite ny energi av min semester och håller nu på att storstäda!!! Det är inte något som händer ofta så det går otroligt långsamt men jag har fixat badrummet och är strax färdig med sovrummet, tömde hela rummet och nu håller det på att fyllas igen. Skönt att få lite ordning och få undan lite vinterkläder!

Igår var jag till Långflon för att handla lite "glutenmat", pratade lite strunt med en av de anställda och idag ringde en av cheferna och ville träffa mig för en liten intervju så nu verkar det ordna sig med jobb i sommar! Tillbaka till kassajobb känns kanske inte helt toppen men det blir iaf i en ny butik, nya kollegor och nya kunder så det blir nog helt okej. Skönt också att slippa fundera på vad jag ska göra i sommar.

Sen jag kom hem har jag också hunnit beställa en ny bikini (okej det blev två...) så nu forsätter spaningen efter en resa till, måste ju inviga mina nya! Undrar om paketet hinner komma till nästa fredag, det brukar gå himla snabbt men nu är det ju långhelg... För jag skulle ju kunna åka nästa fredag, lördag eller söndag och vara borta en vecka!