
Även idag var vi tidiga på frukosten innan vi tog hotellets shuttle-service till Anagninga. Vi tog
Metron till Spagna där vår vandring mot Pantheon började. Vi snubblade på ett par obelisker vid ett palats. Innan vi för andra gången steg in i en souverninraffär där vi köpt

e ännu en mugg och ett tygmärke. Sen gick vi rakt in i Pantheon. Där snurrade vi ett tag under kupolen med sitt hål innan vi gick vidare till Piazza Navona där vi såg de fyra flodernas

fontän, tomtar i släde och en massa krimskrams bland folkmassan. Utanför såg vi också rester av den gamla arenan som numera ligger under piazzan. Efter detta blev

det lite planlöst vandrande som återigen ledde oss till Ponte Sant Angel, Vicolo del Divino Amore (som helt enkelt var en gata med ett härligt namn) och in på ett fik som hade så många thesorter att jag var helt chockad och beställde Earl Grey. Bes ddrack Latte och Pernod och så åt vi varsin macka med underbar skinka på. Efter fikat befann vi oss helt nära Mausoleo Augusto men det var mest en utgrävning och för vissa (inte i vårt sällskap) en urinoar. Bes kämpade vidare med sitt onda knä helt till Piazza del Popolo där vi såg tvillingkyrkorna innan knäet satte stopp för denna 10 gradiga och regninga utflykt och vi tufsade hemåt. Tillbaka på hotellet blev det en värmande siesta och ett ännumer värmande bad och fortsatt läsning, alltså mest mys. Vi haltade oss över innergården för kvällens pizza på Jolly Pizza där Långben är maskot och så var ännu en dag över.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar