torsdag 2 juli 2009

P.S. val

Ibland måste man göra val och det är inte alltid så lätt att veta hur man ska välja, vilka premisser som är rätta och sanna. Vissa val är tämligen lätta men sen finns de som kräver eftertanke och nogranna överväganden dessa val kan vara fruktansvärda att tvingas göra, de kan splittra den starkaste och bryta ner övertygelser som tidigare varit orubbliga. Dessa val kanske inte alltid borde vara några val, ibland borde man följa sin övertygelse utan att fundera. Dessvärre är inte alla människor kompetenta nog att klara det, det finns komponenter som är svårare att frånse. Känslor och önskningar kan vara delar som får ett alltför stort utrymme i processen utan att dessa egentligen är några premisser då de väl inte kan förklaras. Ändå är de kanske bland det viktigaste människan har, för vad vore vi utan känslor?
Inom mig rasar en känslostorm, jag genomlider ett mindre inferno, en eld har tänts som jag inte vet om jag klarar att släcka. Ibland försöker jag ställa mig utanför mig själv och då är valet ganska enkelt, vattenslangen finns nära till hands. Men jag inte kan leva utanför mig själv, däremot måste jag leva med det val jag gör.
Ska jag köpa en ny bil eller inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar