Har haft en härlig midsommar!!! Igår var nästan hela familjen här på middag och jag lyckades få ihop maten utan några större missöden. Det blev avocado-gegga med räkor och surimisticks som följdes av kyckling och rödspätta med två olika sorters potatissallad gjord på färskpotatis, quinoa och naturligtvis även kokt färskpotatis. Efterrätten bestod av citronfromage, jordgubbar och hjortron och det måste jag säga att citronfromage och jordgubbar är en höjdare!
Syrran ordnade så att storebror blev hämtad och utsåg sen mig till chaufför?! Ganska typiskt eftersom jag hade engagerat mig mer i systemvarorna än i middagen men men vi hade en väldigt trevlig kväll med snack, snacks och youtube och vid två fick jag krypa ner.
Halv tio imorse diskade syrran så hårt att jag trodde hon höll på gnida sönder min stekpanna så då var det bara att kravla sig upp och det var ju inte så dumt då det blev en riktig mysfrukost! Bacon knaperstektes och mumsades sen gick jag över till långfil (för att det är kul att äta) och som avslutning blev det jordgubbar med grädde :-)
Därefter var det bara att packa matsäck och dra på sig för då var det bestämt att vi skulle upp på Hundfjället. När vi satte oss i bilen ösregnade det men vi körde igenom skuren och fick bara några små stänk på oss! Första biten upp är ganska blöt så vi tog stövlarna till Skogsäterstugan där vi bytte till träningsskor (annars hade jag inte kommit upp). Uppe vid trädgränsen blev det en hel del spaning på den härliga utsikten, det regnade i Stöten och Trysil men som sagt inte på oss. På toppen avnjöt vi vår sallad och mera jordgubbar sen var det bara att knata ner igen. Vi stannade hos storebror och drack the och försökte bygga pussel det sistnämnda misslyckades men gissar att han sitter kvar där och klurar! När vi kom hem hade klockan hunnit bli mycket så då var det bara att göra mat igen (utan jordgubbar den gången). Efter maten blev jag och syrran nostalgiska på youtube och kom på att vi måste ha en filmkväll och det vi ska se är Ski school och Ski Patrol, kan bli hur kul som helst!
All disk är äntligen avklarad (baksidan med att ha gäster och inte diskmaskin) så nu ska jag korka bubblet och njuta av ensamheten och de sista jordgubbarna!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar