Ibland undrar jag om det är så att det sitter någon i mitt minne och ser till att vissa saker göms för att sen komma fram igen. Kan tänka mig att det är en liten grön nisse som hoppar runt bland mina "kom ihåg" och med ett elakt flin stoppar in dem i små lådor och korgar för att plötsligt ta fram dem och flytta dem någon helt annanstans.
I tre veckors tid har jag tänkt att jag ska ta mig till skattekontoret för att lämna in papper som behövs för att jag ska kunna jobba i Norge men det kom ihåget är väl dolt helt tills jag kommer hem då dyker det plötsligt upp igen och jag kan bli arg för att det inte blev gjort idag heller... Eller som med att föra över pengar idag har jag efter nästan två veckor lyckats få med mig nettbanksgrunkan till jobbet men inte sjuttsingen har jag fört över några pengar - däremot ligger bankdosan kvar på jobbet så att jag inte kan göra det nu heller... eller som med papprena som jag ordnat till äldsta syrran de ligger kvar i hallen trots att jag hälsat på henne två gånger sen jag fixade dem...
Snälla lilla nissen sluta göm mina "kom ihåg", jag behöver dem!!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar