I förra veckan hände det mig för första gången...en gäst ville checka in, inget ovanligt så långt men den här gästen kom samma dag som den egentligen skulle ha checkat ut... Personligen kan jag vara ganska slarvig när det gäller mycket men inte sjuttsingen skulle jag åka på semester utan att kolla sjutton gånger att jag har de rätta datumen. Men så är tydligen inte alla! Det som är extra sjukt i detta är att gästen hade sin faktura med sig, där avrese och ankomstdatum båda står angivna. Vi lyckades ändå få in dem i en lägenhet i samma område som de bokat, den blev mindre men det var den ENDA som var ledig. Vi räddade verkligen deras semester! Några dagar senare lämnades faktist choklad till oss. En liten ask choklad men ändå, det kändes himla skönt att de faktiskt förstod att vi gjorde något bra för dem.
Jag tycker ju naturligtvis att jag gör bra saker hela tiden men det känns bra att några gäster faktiskt visar att de uppskattar det...
Återigen dax att ladda för nya tag, jag har haft två sköna lediga dagar men som oftast så har jag inte riktigt tagit vara på dem. Men jag har iaf varit hemma och myst med både föräldrar och syskon. Skönt att vara själv med pappa en stund, även om jag inte vet vad ett höjt D kallas. Mitten syrran har lånat mig sin kamera så att jag ska kunna försöka kamma hem drömjobbet! Och den största syrran bjöd på middag och fixade mat till rådjuren (förra gången var det till fåglarna). Mysigt att ha dem, synd bara att man inte alltid njuter av det. Lilla Gruty har föressten varit på dagis utan förälder, tydligen gick det mycket bättre än när hon skulle vara hos mormor för någon månad sen ;-) Då la hon sig på golvet och skrek, sprattlade och slog omkring sig - verkar som hon kan bli lika envis som sin mamma så där är det bäst att du ser upp pappsen!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar