måndag 3 november 2008

P.S. sjuk vård

Pappa har cancer...

Måndagen den 20 oktober 2008 var min far inkallad till Mora Lasarett. Då han tidigare under hösten gjort en röntgen hade en förändring hittats i tarmen. På kallelsen stod att han hade en tumör och att det var den som skulle undersökas. När han kom till Mora den 20 oktober konstaterades mycket snabbt att det inte rörde sig om någon tumör och han fick därmed åka hem.
Torsdagen den 30 oktober blev han kontaktad av Uppsala som ville att han skulle komma in så snart som möjligt för undersökning. Igår söndagen den 2 november tog han bussen från Mora och idag måndagen den 3 november 2008 får vi beskedet att han har cancer.
Hur är det möjligt att en patient vid Mora Lasarett kan få beskedet att han inte har någon tumör för att i Uppsala - fjorton dagar senare - få höra att han har cancer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar