måndag 24 november 2008

P.S. orkar inte

Jag vill inte!
Jag kan inte!
Jag orkar inte!

Jag är så slut att jag inte orkar mer. Det är bara måndag men jag vet inte hur jag ska ta mig igenom den här veckan. Det var så svårt att komma iväg till jobbet imorse, ville bara dra täcket över huvudet och sova vidare. Jag klarar inte ens att komunicera med kollegan för hon är så otäckt välvillig och vill så gärna hjälpa till men jag orkar inte. Jag är så van att ordna saker själv, det känns jättejobbigt att det är så många människor som påverkas om jag inte gör det jag ska och om jag inte orkar vara positiv och glad. Jag är så otroligt trött på att jobba på skolan, idag känns fyra veckor som en evighet. Sen jag kom hem har jag eldat och sovit på soffan, det känns som jag bara vill gråta men jag kan inte ens göra det. Just nu har jag ingen aning om hur jag ska orka ta mig till jobbet imorgon - vill absolut inte dit!
Till råga på allt har jag fått inbjudan till personaldagar i Trysil. Varför ska vi plötsligt ha tre dagar???!!! Jag kan omöjligt ta ledigt i tre dagar! Men åh, jag skulle så gärna vilja vara där. Tre dagar utan ansvar för elever det skulle ju vara underbart! Kanske finns det till och med möjlighet att bli berusad, det är något som jag verkligen skulle behöva! Ibland behöver man faktiskt det och jag behöver det nu!
Nej, det här funkar inte!

Jag orkar inte!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar