Så var det måndag igen! Känns ganska märkligt att jag för bara tre veckor sen trodde att det skulle bli en snålsommar utan jobb och därmed lön. Men den här veckan blir det fyra dagar i butiken och en dags "volontärarbete" i Gräsbrickan ;-) allt märkligt som syrran ber om ställer jag upp på... Tyvärr så skulle jag ju helst säga upp mig från arbetet men det är inte så lätt att hitta något annat för nu plötsligt är alla jobb som ligger ute på helår och jag vill ju tillbaka till mina kära kollegor i Trysil. Så jag antar att jag får bita ihop och tänka på att det är okej lön för att vara på svensksidan och jag träffar människor! Kanske blir det en månad ledigt i höst och kanske kan jag då ta en långresa!!! Börjar med att ta mig igenom den här veckan...
Men på fredag är det begravning och det ser jag verkligen inte fram emot! Mannen som ska begravas var min barndomsbästis farfar och i mångt och mycket också min extra farfar. De tog alltid med mig när de skulle någonstans och ordnade alltid så att jag kunde följa med. Tillsammans har vi badat, varit på sommarland, bott på hotell i Göteborg och Stockholm, varit på Liseberg och Stockholm horse show, sett julskyltningen på NK, skött hästarna och gått "fäbodmarser", han har kört oss upp på fjället ett oändligt antal gånger, men sen växte vi upp...och efter flera år av sjukdom har han nu fått somna in.
Att veta att det är det bästa som har skett gör det inte alltid lättare!
RIP.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar