Idag blev jag utsatt för ett intrång i min privata sfär! Helt otroligt!
När det plötsligt knackade på min dörr så öppnar jag ju naturligtvis. Tänkte att det nog var exkollegan men nej det stod en man på min trapp. En väldigt berusad man som raglade in och började prata om mina döda släktingar. Det visade sig att han trodde att jag var min syster...inte första gången det händer...alltså att någon blandar ihop oss. Men han svamlade iaf på om mina döda släktingar, sin son och sin uppväxt och det var ganska lugnt. Efter ett tag tyckte jag dock att han började bli lite jobbig - herregud jag känner honom ju inte och jag var skraj att han skulle somna vid mitt köksbord så jag övervägde att ringa kollegan och be henne komma över så att jag kunde bli av med honom men så var han nästan på väg att gå och då tänkte jag att det var lugnt. Men nejdå han kom på något mer och raglade, snabb som en vessla, tillbaka till min köksstol. Sen började han prata om vilken vacker människa jag var och då insåg jag att vi plötsligt hade bytt spår och att det inte var ett spår jag gärna ville befinna mig på. Men det är ju också så att sånt snack inte är helt ovanligt bland fyllon så jag tog det ändå inte så allvarligt och han återgick till de döda släktingarna för ett tag. Dessvärre tog det inte lång stund förrän han åter tog upp tråden om att jag var en så fin människa och hur han hade tänkt saker. Det kom också fram att det var han som hade gått bakom mitt hus med pannlampa. Tillslut gick han iaf åter mot dörren men då skulle han kramas och med tanke på att han är dubbelt så stor som jag (inte till längden men bredden) hade jag inte så mycket att sätta emot men men men sen pussade han mig i håret och försökte ge sig på mitt öra - då sa jag att det var dax för honom att gå och lyckligtvis gjorde han det! Uhhhh....jag var tvungen att gå och duscha....
Det som gör det hela så äckligt är att han är i min mammas ålder. Nej fy f-n i fortsättningen får man ringa hit om man vill vara säker på att jag ska öppna dörren!!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar