Nu är jag inne på min sista vecka! Har lite smått panik över allt som jag borde ha fixat innan jag slutar men det ska förhoppningsvis lösa sig...örngotten borde bli klara men just nu tror jag inte det är något mer som jag har påbörjat med eleverna. Jo jäklar, jag har ju vinterfågelboken med F-2:an som inte är klar. Har också lovat 5:orna att fixa extra uppgifter så det måste jag ju kopiera ihop något. Måste också skriva ner en del till vem det nu blir som kommer efter mig men jag tänkte hålla mig till att skriva lite om vad vi gjort och hur vi har arbetat. Om det inte funkar så kan jag ju alltid svänga förbi och prata med personen i fråga.
Idag var kollegan sjuk så det blev inte så mycket jobbande men vi har haft en supermysig dag. Första lektionen blev det egen planering men sen gick vi iväg och åkte madrass och jag packade med toscakaka (som 5:orna gjorde igår på HK´n) och varm saft - mums. Det är himla bra att elevernas vildmarkssäckar alltid är redo! Himla kul hade vi eller iaf jag...ibland undrar jag vem det är som har mest barnasinne...
På engelskan hade vi ett superlyckat word-test där den enda 4:an nästan brädade 5:orna - igår höll de på gå i taket när jag påminde dem och idag ville de göra det igen! Vi gjorde också klart "Itsy-bitsy-spider" men jag är grymt besviken över att jag inte har fått ordning på animeringarna. Har helt glömt bort hur det var man fixar animeringar i PowerPoint - skandal!!!
Imorgon är det onsdag, på förmiddagen ska vi göra klart julgranen som vi började med idag. Det blir en handgran som de olika fadderparen ska fixa dekorationer till, frågan är bara om vi ska göra den i 2- eller 3D?! Kollegan får komma med kloka råd imorgon! Sen har jag faktiskt ingen aning om vad som ska hända men det finns en hel del som behöver göras. Klockan 13 drar jag och kollegan ut på en liten shoppingtur så att vi kan köpa grejer till fredagens skattjakt. Jo imorgon blir det ju också julbord på maggiset, fast jag få äta rödbetsbiffar... För min del blir det nog ingen julmat förrän den 25:e, hoppas bara att det går att fixa lite som jag får äta då. Under julen tänker jag definitivt äta fläskkött men min julledighet blir bara i två dagar och jag får ju faktiskt äta fläskkött två dagar i veckan! På julafton har jag också tänkt äta vanlig gröt - det funkar inte med sojagröt på julafton men mandeln hoppar jag över och rullmackorna måste jag också hoppa över...hur ska det bli jul utan mammas underbara läfsa? Nej, usch det vill jag inte ens tänka på.
Ems ringde iaf idag och behövde hjälp med sin engelska läxa - hon skulle skriva om novellen "The mistletoe bride" min första tanke var att det var en hemsk text men sen insåg jag att den faktiskt var riktigt härlig.
Nä nu ska jag ta och försöka somna igen, fick lätt migrän när jag kom hem så det har redan blivit ett par timmar men jag tror nog att jag ska kunna somna igen...
Men jag har ju faktiskt glömt att skryta över 5:orna - de har kommit med i "Vi i femman"! Den 27 januari blir det radioinspelning här i vår lilla by och då måste jag ju faktiskt ta ledigt så att jag kan vara med och heja!
Tre dagar kvar
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar