lördag 9 januari 2010

P.S. vardagsrum

Så blev längtan för tuff eller om det var avskyn mot den bruna panelen som tog överhanden...
Här kan man tillexempel se att det hängt en tavla här en gång...troligen för lång tid...
Men vi bestämde oss helt enkelt för att det var dax undersöka vilken potential som gömmer sig i vardagsrummet. Vadsomhelst är ju bättre än väggar i varierande bruna nyanser så vi bestämde oss för att klä av en del av väggen. Spänningen var olidlig och den första decimitern såg väldigt lovande ut - fin gammal panel! Tyvärr blev det inte helt perfekt då vi insåg att det engång i tiden varit en dörr i väggen vilket ju gjorde att panelen var pajad. Men nu hade vi börjat så vi plockade bort "locket" som var satt för hålet och började fundera på vad vi ska göra med detta. Bes fick in hela handen innan han stötte på vägg så det var ett ganska bra djup. Mest troligt just nu är att det blir någon form av hylla frågan är bara vad den ska fyllas med. Det som än så länge ser ut som en tegelvägg är tapetserad mur. Den tapeten blir inte kvar utan muren kommer troligen att "kläs" med sten. Sen är ju också frågan vad som ska ske med golvet...det enda som är helt säkert är att den gröna mattan >
försvinner!
Eventuellt skulle också något ha gjorts med taket men vi vet inte än om vi vågar riva bort plattorna, troligen är det panel därunder men vad om det inte är det och hur många ton sågspån kommer att trilla ner?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar