Nu gäller det bara att snabbt hitta en billig, funktionell och snygg verandadörr så är det stora investeringarna klara för vardagsrummet. När det kommer till inredningen så har vi nog bestämt vilket bord som ska in liksom vilka stolar - det får bli en IKEA investering men först gäller det att få rummet beboeligt :-)
fredag 29 januari 2010
P.S. fortsätter på vardagsrummet
Det har hänt en del sen sist!!! Förra veckan köpte vi de fina stenarna till mure
n vid "mys hörnan" och i lördags tömde vi kontot på Bauhaus i Örebro där vi köpte det underbara golvet som nu faktiskt täcker hela den gröna mattan! För helgen har vi inrättat en liten myshörna såpass att vi kan kura ihop oss och se på film tillsammans med kidzen. Det fungerar faktiskt väldigt bra och TT tycker det är himla kul med alla kuddar! Imorgon hoppas vi på fint väder, läs ingen vind, så att vi kan bränna allt skräp som står utanför dörren. Det ger ett väldans sunkigt intryck som det ser ut just nu. Ute är det belamrat med allmöjlig br
åte och inne är det saker överallt men men här finns massor av hjärterum och därmed också stjärterum. I tisdags beställde vi ny kamin så vi hoppas att vi slipper få ännu en köldknäpp eftersom Bes monterat ner den gamla. Vi har beställt en Contura 585 som ska stå där den gamla stod men förhoppningsvis ska den vara betydligt finare och alstra betydligt mer värme. 80% av energin som stoppas in ska vi få tillbaka så vi tror och hoppas att det är välinvesterade kronor. Så är det någon som är intresserad av en brun 70-tals kamin så är det bara att hojta!
Nu gäller det bara att snabbt hitta en billig, funktionell och snygg verandadörr så är det stora investeringarna klara för vardagsrummet. När det kommer till inredningen så har vi nog bestämt vilket bord som ska in liksom vilka stolar - det får bli en IKEA investering men först gäller det att få rummet beboeligt :-)
Nu gäller det bara att snabbt hitta en billig, funktionell och snygg verandadörr så är det stora investeringarna klara för vardagsrummet. När det kommer till inredningen så har vi nog bestämt vilket bord som ska in liksom vilka stolar - det får bli en IKEA investering men först gäller det att få rummet beboeligt :-)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar