
Spik och spik och mera spik blev temat för gårdagskvällen. Den sista bruna-panelen åkte ner från den östra väggen och den var välspikad men nu är nästan alla spikarna borta och några panelbrädor har blivit skrapade. Förhoppningsvis kan vi putsa resten ikväll så att vi kan börja måla redan imorgon. Observera att jag skriver putsa, har nämligen fruktansvärt ont i fingrarna idag efter att ha skrapat en massa igår. Bes införskaffar troligen en del verktyg i Sälen idag och kanske också en Grovis. Vi lånade ju Ottos Grovis när

vi gjorde hallen och insåg att det nog kan vara värt att lägga några kronor på en sådan och med tanke på alla aska vi producerar så är det nog himla bra. Det känns iaf bra att suga upp all skit! I eftermiddag ska vi skaffa skattekort och ta vårt ansvar som boende i norge. Kanske blir det också lite inköp av färg och förhoppningsvis inköp av "klädsel" till muren. Så att vi kan fixa den - den fejkade tegelmuren försvinner och ersätts av stenar...(det är iaf tanken) och det kommer att bli så himla fint! På de två sista dygnen har bilden av vårt nya fina vardagsrum börjat ta form och det blir himla fint. Det kommer att bli en enorm skillnad när rummet blir ljusare!!! Längtar till att få se resultat.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar