tisdag 11 augusti 2009

P.S. spelets regler

Det är inte alltid lätt att veta vad det är som gäller men man försöker anpassa sig för att hitta den roll man ska spela i olika situationer. Ibland försöker man anpassa sig efter en roll som man tror att andra tycker att man ska ha och ibland försöker man själv tills man hittar sin roll. Jag försöker passa in i den otydliga mall som vi har att gå efter. En mall där jag efter omständigheterna gick utanför den streckade linjen, vilket ändå gick bra en stund. Nu har tyvärr alla linjer försvunnit och i detta nu skulle jag behöva tydliga regler så att jag vet vad som gäller. Jag skulle också vilja att vi kunde köra med öppna kort så att alla involverade vet vad som gäller och på vilka grunder.
Jag kan förstå att jag inte är någon favorit, efter vad jag gjort, och jag kan förstå att det inte är positivt för alla att jag accepteras av de som betyder något men jag har fruktansvärt svårt att tolerera att bli den som sviker när jag bara försöker hjälpa till. Situationen är obekväm och jobbig för oss alla och även om jag förstår att det kommer att ta tid så gör det så ont att bli nersparkad. Jag försöker tänka på att den som sparkar redan ligger ner och just detta faktum tvingar mig att vända andra kinden till. Men helst vill jag svara med en rak höger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar