måndag 30 augusti 2010

P.S. helgjobb

Tihi vi trodde att vi kanske skulle hinna jobba några timmar i helgen även om barnen kom men ack vad vi bedrog oss vi har jobbat hela helgen. Karro har rollat och målat lister och dörr och hjälp till att såga sönder en hylla i skafferit och riva ner en annan. Nästa helg hoppas vi att värmepumpen ska flytta in i skafferit. Alla väggar ska nu vara färdigmålade liksom taket som jag slet med igår. Hyllan som revs från skafferiet blev grön och hamnar antingen i detta rum eller i twinsens. Hyllan i hallen blev också nerplockad för att få ner rör till elementet så då var det lika bra att förbättra färgen på den också!
Och sen var det Bes då som borrat, dragit rör, dragit rör, böjt rör, dragit rör, borrat, borrat, dragit rör, satt upp element och pusslat med rör och nu är det bara i köket och skafferiet som det saknas elementen men med denna fart så är de nog snart uppe!!!


Här (ovan) ska så småningom rören målas men det ska man visst vänta med tills allt är igång i hallen (nedan) räknar vi med att de blir omålade då de ju ändå inte kommer att synas så mycket bakom hylla och kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar