tisdag 12 oktober 2010

P.S. händelserika dagar

Först måste jag bara visa en fin bild som jag tagit med min nya fina Canon EOS 550D som jag fått i 30-års present av den underbaraste av alla :-)


Så i helgen blev det Lima och ridning för Karro

och för Tilde som nog helst hade sett att Nathalie fortfarande gick runt med henne!


På söndag tog vi en promenad i det sköna höstvädret (Tindra vid kanalen)


och när vi kom hem fixade vi lite i trädgården, har fått bort alla rosbuskar från husväggen och så får vi se hur denna avrinningslösning fungerar ganska fin är den iaf.

Sen var det dax för mera rejäl grävning för nu skulle 500meter slang ner i marken

Odd grävde och Bes trampade ner slangen och la på jord (Erik var mest arkeolog)
Efter en spännande utrullning av cirka 400 meter slang fortsatte de grävandet ute...

...och jag gick in och slipade, dammsugade, torkade och målade!


så var det och så blir det :-)


Och ute där ser det nästan ut som tidigare igen bara ett sandigt spår över ängen och ingen kan ana vad som gömmer sig därunder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar