onsdag 15 april 2009

P.S. vårsol

Äntligen! I helgen lyckades vårsolen märka mitt ansikte och för en gångs skull blev det ingen helgalen google-bränna, nä i år var jag fokuserad. Varje gång vi åkte upp i knappliften drog jag upp både glasögon och hjälm ;-) Min underbara systerdotter fixade säsongens andra dag på slalom lika bra som den första inga tårar och ingen ilska - hon plogar, kämpar och svänger! Faktiskt fick hon mig att gråta, det är underbart att se hur hon kämpar och att hon lyckas. Bara moster har tålamod så blir det ju kanon!
En lång tung och arbetssam påsk är äntligen inne i sitt slutskede, det som är kvar är att försöka få de gäster som fick checka in sent i söndags nöjda och efterfakturera alla kidzen som bodde förra veckan...jag har massor med tankar kring vad som måste förbättras och förändras i framtiden men det handlar återigen om att prata med chefen och i dessa "kristider" känns det inte som att företaget har råd med några osäkra nyanställningar...
Får lägga min energi på att planera säsongsavslutningsdagen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar