Nu ska det bli tåg...
Förskolan har ett jättefint tåg med bilder av barnen och personalen och jag och kollegan har tänkt att vi ska fortsätta detta tåg. Eftersom vårat arbete faktiskt bygger vidare på deras så kan vi åtminstone försöka visa det på något sätt. Men oj vad pyssligt det är, jag är ju inte direkt någon "bild och form"-människa och att avbilda något som någon annan gjort är inte så himla enkelt! Vi får väl se hur det går ett tåg ska det i alla fall bli! Förra helgen fördigställde jag ju 3:ornas svenskabok och det var också en massa pyssel så det är väl bara att bita ihop och fortsätta klippa och klistra.
Jag slutar till jullovet. Det känns himla konstigt att ha bestämt sig för att sluta och ändå veta att jag faktiskt har längre tid kvar att jobba än vad jag redan jobbat. Efter att beslutet var fattat förra veckan var det svårt att ladda om men nu funkar det igen. Däremot finns det nu en skräck för att jag ska ångra mig men beslutet är fattat och jag har sagt till mina chefer så jag kommer inte att ändra mitt beslut. Såvida inte tryslingarna kommer på något. Det som gnager med att sluta är att kollegan som stöttat och hjälpt mig på ett underbart sätt nu kommer att vara tvungen att börja om med någon annan.
Men beslutet känns ändå rätt och som tankarna går nu kommer jag inte att bo kvar här när nästa läsår börjar...men det är ett beslut som får vila ett tag till.
Tillbaka till tåget!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar